Čistící dieta

Ve zběsilém tempu života, občerstvení na cestách, stresu, napětí, získáváme takové nepříjemné věci, jako je chronická únava, deprese, nadváha. Kromě toho, nepříznivé ekologie ovlivňuje naše tělo ne v nejlepším způsobem.

To vše ohrožuje zkaženou postavu, nemoc a předčasné stárnutí. Neměli byste čekat na vděčnost svého těla ve formě vynikajícího zdraví, pokud je vaše tělo ucpané toxiny, toxiny a škodlivými sedimenty. Možná je čas na dietu?

Co je dieta?

Když uslyšíme slovo "dieta", pak je v našich myšlenkách okamžitě spojena se ztrátou hmotnosti.

Toto slovo však znamená pouze to, že osoba jedí podle určitých pravidel. V poslední době je velmi populární čistící strava.

Tento druh potravin pomáhá zbavit se toxinů nahromaděných na střevních stěnách, škodlivých látkách a přebytečném sedimentu.

„Čištění“ je spíše obecný název, což znamená různé typy energetických systémů, které mají určité společné rysy. Tyto druhy čištění nejčastěji netrvají dlouho - od jednoho do dvou nebo tří dnů.

Mnoho období nutričních odborníků s použitím stravy na čištění těla se také nazývá „dny nalačno“.

Jídelní lístek těchto potravin obsahuje mnoho čerstvé, nezpracované zeleniny a ovoce (vlákniny), normalizující práci střev. Hubnutí není cílemsystému. Jeho cílem je zlepšit a očistit tělo škodlivých ložisek.

Někdy se takové systémy používají také před jinými dobře známými stravami, jako je „Kreml“. V tomto případě odpovídají na otázku, jak je tělo očištěno před dietou.

Než začnete provádět své plány a „sednout“ na čistící dietu pro střeva, musíte vědět, že existuje několik zásad čištění:

  • V přítomnosti chronických onemocnění je nutné před očištěním konzultovat lékaře;
  • Vstup a odchod ze stravy by měl být postupný;
  • Při takové dietě je nezbytné vyloučit ze stravy všechny škodlivé a tučné potraviny, sodu a alkohol;
  • Potřeba zásobit dostatek čerstvého ovoce a zeleniny a bylinných čajů;
  • Ujistěte se, že máte odšťavňovač a parní stroj;
  • Po dobu trvání řízení upustit od opatření a časově náročné fyzické aktivity;
  • Buďte připraveni na to, že vás bolesti hlavy mohou pronásledovat - to je první známka očištění od toxinů a toxinů;
  • Nesedejte na tento systém déle než 9 dní, protože tato výživa je špatná u vitamínů a mikroprvků.

Zvažte tedy několik možností. První systém může být použit jako jedna z čisticích diet pro hubnutí.

"Přísný"

První etapa . Doba trvání takového systému je sedm dní. První tři dny jsou nejpřísnější a pak se postupně vracejí ke stravě.známých výrobků.

V první fázi by se mělo konzumovat bílé a červené zelí, vařená řepa, syrová mrkev a cibule bohaté na vlákninu.

Z těchto výrobků můžete připravovat saláty naplněním citrónovou šťávou a rostlinným olejem.

Po celý den nemůžete jíst více než jeden a půl kilogramu salátu.

Druhá fáze . Po první etapě třídenního návratu do potravin dietní bílkoviny. Vzhledem k tomu, že v tomto období by se měly spotřebovávat vitamíny, měly by být užívány komplexní vitamíny a minerální látky. Na snídani, například, můžete jíst vařená vejce (2 ks).

Během druhé snídaně vařené nebo dušené ryby (200 g). Na oběd vaříme vařenou rýži a naplníme ji 1 lžičkou. rostlinného oleje. Na oběd si můžete vypít odtučněné mléko (200 ml.), A na večeři, která by neměla být delší než 19 hodin, jíst 200 gramů nízkotučné tvaroh.

Třetí etapa.Poslední den bude vykládka. Během této doby byste měli vypít 1,5 litru. nízkotučný kefír. Můžete také pít minerální vodu nesycenou oxidem uhličitým. Během celé doby čištění je nutné omezit příjem soli a opustit výrobky z cukru a mouky.

„Tři dny“

Tento čistící systém je určen pro letní období, protože v jeho stravě je spousta čerstvého ovoce a zeleniny. Tyto dva dny můžete pít pouze minerální vodu bez plynu a bylinné čaje, například, máta nebo heřmánek.

Tento postup je vhodný i po těžkém jídle, poté se do stravy přidává další příjem vitamínu C.

První den . Na snídani můžete jíst 300 g ovocného salátu z citrusových plodů, jablek, ananasu a kiwi. Během oběda a večeře, jíst půl melounu, pomeranče, kiwi, hrozny, a některé čerstvé fíky. Na večeři můžete jíst jeden banán a pít heřmánkový čaj.

Druhý den . Na snídani připravte čerstvě vymačkanou zeleninovou šťávu nebo koktejly (mrkev, celer, rajčata). Do šťávy můžete přidat trochu soli a černého pepře. Také pečeme rajčata s bylinkovým kořením. Během druhé snídaně, jíst zeleninový salát: okurky, papriky, salát, zelené cibule, celer, atd. Na oběd, vařit nebo dušené zelené zeleniny. Může to být brokolice, květák, cuketa, špenát. Večeře kompletní stejně jako na první den - banán a heřmánkový čaj.

Třetí den . Takže připravte stejný ovocný salát k snídani jako první den. Při druhé snídani je také součástí ovocného nebo zeleninového salátu. Ale na oběd budou přidány proteiny.

Spolu s vařenou nebo dušenou zelenou zeleninou jíst 200 g libového kuřete nebo ryb: vařené, dušené nebo pečené. Večeře nechávají stejné: banánový heřmánkový čaj.

Vzhledem k tomu, že tato strava nemá dostatek mikroživin a není vyvážená, nelze ji použít k hubnutí.

Rýže hnědá

Tato dieta je určena na dobu 7 dnů.

Pro jeho realizaci budete potřebovat tyto produkty denně:

  • 200 g "hnědá"rýže, která se pak vaří, rozdělíte na tři části;
  • zeleninový vývar (zelí, mrkev, cibule, cuketa, celer) bez omezení;
  • bylinný čaj (heřmánek, máta, lípa);
  • minerální voda bez plynu v neomezeném množství;
  • 70) sušené ovoce nebo čerstvé ovoce 100 g;
  • 400 g čerstvé zeleniny (zelí, řepa, rajčata, cuketa, celer, cibule, mrkev);
  • rostlinný olej - 1 polévková lžíce. lžíce (ořech nebo oliva);
  • nějaký přírodní ocet (hroznový, jablečný, balsamico).

Prvním krokem je vyrobit zeleninový vývar. K tomu, zeleniny, jako brambory, mrkev, cibule, celer, zelí, cibule nakrájíme na malé kostky a vaříme.

Na konci vaření přidejte zeleninu podle chuti (bazalka, majoránka, petržel, kopr, cibule). Pak kmen a chladné, dát do chladničky. Připravený vývar je uložen v chladničce po dobu 2-3 dnů.

Jak již bylo uvedeno, olivový nebo arašídový olej a přírodní ocet jsou nejvhodnější pro zálivku na salát. Hlavní podmínka - tyto komponenty musí mít vysokou kvalitu.

Ráno by mělo rozhodně začít sklenkou minerální vody nebo teplého čaje před snídaní.

Přibližné menu pro den stravy s hnědou rýží:

  • Snídaně:70 g vařené hnědé rýže ochucené citronovou šťávou, pomeranč;
  • Druhá snídaně : jablko, šálek mátového čaje;
  • Oběd : zeleninový vývar, zeleninový salát ochucený octem, olivovým olejem a bylinkami, rýže;
  • Čas na čaj : hruška, pohárHeřmánkový čaj;
  • Večeře : Dušená nebo pečená zelenina: cuketa, mrkev, rajčata, zeleninový vývar.

V jiných dnech můžete přidávat nízkotučné jogurty bez cukru, ovesných vloček, hub, rýže, mandlí, vlašských ořechů a malého medu.

Hlavní věcí čisticího postupu je vzpomenout si na zásadu „neubližovat“. Nepokračujte v dietní výživě, pokud se náhle cítíte špatně nebo máte chronická onemocnění.

Pamatujte, že nejlepší zárukou zdraví není strava, ale obecný princip zdravých, racionálních a výživných potravin.