Co je dobré pro snídani ovesné vločky?

Ovesné vločky k snídani - co by mohlo být triviálnější. Odborníci na výživu a lékaři však nepřestávají doporučovat ji používat ráno. Co je tajemstvím ovesných vloček, proč je dobré jíst na začátku dne?

Všechno je jednoduché - v ovsu je mnoho užitečných látek. Obsahuje vitamíny A, PP, E, C, B12, B6, minerály: zinek, fosfor, hořčík, chrom, draslík, nikl, vápník. Kromě toho, ovesné vločky obsahuje mnoho bílkovin a komplexních sacharidů, díky kterému se tělo nabíjí energií po celý den. Obecně platí, že ovesné vločky - skutečný sklad živin!

Užitečné vlastnosti ovesných vloček

Díky svému bohatému složení jsou oves velkým přínosem pro organismus. Pokud budete pravidelně jíst ovesné vločky k snídani, můžete se vyrovnat s mnoha onemocněními a stát se mnohem zdravější osobou.

Mezi blahodárnými vlastnostmi této nádherné obiloviny patří tyto hlavní:

  • oves snižuje cholesterol a zabraňuje vzniku krevních sraženin;
  • zlepšuje myšlenkové procesy a paměť;
  • má antistresový účinek;
  • zlepšuje tón těla;
  • zlepšuje srážení krve;
  • reguluje metabolismus, který je velmi důležitý pro hubnutí;
  • pozitivní vliv na práci ledvin;
  • zabraňuje rozvoji osteoporózy;
  • posiluje tělo;
  • pomáhá budovat svalovou tkáň;
  • má příznivý vliv na stav vlasů, nehtů, kůže;
  • snižuje kyselost žaludeční šťávy;
  • čistí tělo;
  • přispívánormální trávení, zmírňuje zácpu, kolitidu a poruchy trávení;
  • normalizuje aktivitu jater a štítné žlázy;
  • prázdné ovesné vločky, tj. Vařená ve vodě bez přidání oleje, soli a koření pomáhá odstranit škodlivé toxiny a těžké kovy z těla.

O zdravotních přínosech ovesných vloček není pochyb. Má pozitivní vliv na téměř všechny orgány našeho těla. A jako bonus pomáhá chránit mládež a krásu.

Jíst denní desku ovesné vločky k snídani, můžete postupně a jemně zhubnout, zlepšit stav vlasů, kůže, posílení nehtů. Může být obtížné najít jiný produkt s podobnými příznivými vlastnostmi pro lidské tělo.

Jak vařit kaši na snídani s maximálním přínosem?

Podle doporučení odborníků na výživu by se ovesné vločky měly vařit ve vodě. V této formě je nejužitečnější pro žaludek a pro hubnutí. Nejlepší je jíst kaši z celých zrn ovsa. Můžete použít obiloviny, ale výhody ovesné vločky na snídani pak bude mnohem méně.

Pro výrobu kaše je třeba vzít dvě sklenice vody a tři čtvrté sklenice ovsa. Po vroucí vodě nalijte cereálie do pánve, vařte na mírném ohni, dokud nebudete připraveni, a nezapomeňte se rozruch. Při podávání můžete vyplnit tabulkumiska masa a přidejte sušené ovoce, ořechy, med. Ovesné vločky pro hubnutí na snídani by měly být prázdné.

Pokud chcete udělat ovesné vločky chutnější, můžete je vařit s mlékem. Je nutné nalijeme cereálie do pánve, nalijte ji vodou, aby zakryla polovinu vloček. Pak přiveďte k varu a snižte teplotu, vařte další tři minuty, dokud se obilniny nevysáknou ve vodě, pak nalijte mléko. Uvařte několik minut a zároveň zajistěte, aby kaše nebyla spálena.

Ovesné vločky na mléce mají velmi vysoký obsah kalorií. Doporučuje se použít pro snídani pro lidi, kteří chtějí přibírat na váze.

Jak si vybrat ovesné vločky?

Při výběru ovesných vloček je třeba věnovat pozornost názvu. Ovesné vločky mohou být ze čtyř typů: " Hercules ", "Extra №1", " Extra №2 ", " Extra №3 ".

Nejtenčí a nejjemnější vločky se prodávají v balení nazvaném „ Extra №3 “. Nejjednodušší způsob, jak je vařit, je nalít vařící vodu nebo horké mléko a počkat, až se zvětší. Takové vločky jsou vhodné pro malé děti a osoby s problémovým žaludkem.

Vločky “ Extra č. 2 “ se vyrábí z krájených obilovin, jsou tenké a měkké. Kaše z nich nevařila déle než 10 minut.

Vločky " Extra č. 1 " mají vysoký obsah uhlohydrátů, jsou vyrobeny z celých zrn, hustší struktury. Vařená kaše z takových vloček po dobu asi 15 minut. To je nejvíce prospěšné pro žaludek.

Velmi chutné a zdravé obiloviny se získávají z ovesných vloček - oddělené odrůdy ovesných vloček, jejichž vločky jsou nejvícetlustý. Herkulova kaše je připravena déle než ostatní, ale ukazuje se, že je velmi tlustá a bohatá.

Vločky by měly být vybírány podle svých vlastních preferencí a na základě sledovaných cílů. Pokud chcete zhubnout nebo zlepšit své zdraví, měli byste si vybrat tlustší a vyrobené z celozrnných vloček. Při žaludečních onemocněních doporučujeme používat tenké, jemné vločky. Zbytek je otázkou chuti!

Lahodné snídaňové cereální recepty

Obvykle na snídani opravdu nechci vařit. Po probuzení, většina lidí má velmi málo času se připravit na práci. Nicméně, ranní jídlo je považováno za nejdůležitější, protože začíná metabolismus a dává energii na den, takže byste neměli zanedbávat snídani.

Nejjednodušší je pít čaj s sendviči ráno, ale to není nejlepší účinek na stav gastrointestinálního traktu. Ale chutné snídaňové cereálie mohou tělu přinést mnoho výhod.

Z obilovin je ovesné vločky považováno za nejvhodnější pro ranní jídlo. Nicméně, jíst chudou kaši každý den je nepříjemné. Aby bylo možné nějakým způsobem zpestřit chuťové vjemy, doporučuje se vařit ovesné vločky za použití zajímavých a neobvyklých receptů.

Ráno je skvělý čas jíst ovoce. Proč ne kombinovat výhody a příjemnou chuť ovesných vloček a ovoce v jedné misce?

Například můžete udělat ovesné vločky s banánem a skořicí. Chcete-li to provést, nalijte sklenici ovesných vloček do pánve, nalijte do ní dvě a půl sklenice vody, přidejte dvěplátky, banán, špetka skořice, sůl a cukr podle chuti.

Přiveďte vše do varu, snižte teplotu a vařte, dokud se kapalina úplně nevstřebá do zrna. Odstraňte z tepla, před pitím, můžete přidat trochu studené mléko do kaše.

Velmi zdravé snídaňové cereálie se ukáže, pokud vaříte vločky ve vodě a pak je jíst s vaším oblíbeným syrovým ovocem. Takový pokrm mohou být konzumováni těmi, kteří chtějí zhubnout. Má mnoho vitamínů a málo kalorií.

Ti, kteří se neřídí číslem, ale také se starají o své zdraví, si tento recept budou přát: uvařit půl šálku ovesných vloček ve vodě nebo v mléku, pak ho nalijte multifruitovou šťávou, vložte do vaflových šišek, ozdobte broskví a borůvkami. V této formě budou ovesné vločky jistě potěšit děti.

Ovsené vločky zaujímají důležité místo mezi kašemi, jsou výživné, výživné a velmi užitečné. Existují však ovsa a nevýhody. Při dlouhodobém používání obilovin v potravinách v těle snižuje obsah vápníku.

Důvodem je skutečnost, že kyselina fytová obsažená v cereáliích inhibuje absorpci vápníku. Akumulace kyseliny fytové také přispívá k odstranění užitečných enzymů.

Ve všem je třeba umírněnost, ovesné vločky v malých množstvích nepoškodí tělo, naopak jeho přínosy budou obrovské. Pokud ho použijete na snídani, oběd a večeři, zdravotní problémy vás nebudou čekat.