Dieta bez sacharidů: základní pravidla pro úspěšné hubnutí

Hlavním dodavatelem energie pro tělo jsou uhlohydráty. Jsou to právě oni, kteří se živí a pomáhají se pohybovat celý den, aniž by se unavili. Nadměrná konzumace sacharidů s nízkou pohyblivostí však narušuje činnost endokrinní žlázy a zpomaluje metabolismus, což vede k hromadění nadměrné hmotnosti. Chcete-li zhubnout, stačí vyloučit sacharidy z menu, přesněji - výrazně snížit jejich spotřebu.

Dieta s nízkým obsahem sacharidů - jednoduchá a vkusná

Strava bez sacharidů je jedním ze zázračných způsobů, jak rychle zhubnout bez velkého úsilí. S jednou malou námitkou - tato metoda opravdu funguje. Zároveň reaguje na nejodvážnější sny mladých dám, které se nechtějí v tělocvičně napínat a odmítají chutné pokrmy.

Základním principem těchto diet je snížení příjmu sacharidů při zachování minimální rovnováhy živin a zvýšení bílkovin ve stravě. Zakladatelem těchto programů hubnutí byla slavná Atkinsova dieta, která má v naší zemi dvojče - Kremlská dieta. Veřejným osobnostem v Kremlu se zdálo, že jeho principy jsou úspěšné, protože to dovolujínavštěvují různé akce a rauty, ale nezvyšují váhu. Popularita stravy začala rychle růst a mezi obyčejnými lidmi - ženy byly přitahovány k efektivitě bez velkého úsilí a muži - možnost mít oblíbenou klobásu a maso bez zvýšení záhybů na žaludku.

Dnes má dieta s nízkým obsahem sacharidů dvě odrůdy, které se liší rychlostí úbytku hmotnosti:

  • Rychlá (francouzská nebo brazilská strava).
  • Dlouhotrvající (Atkinsova dieta nebo Kremlská dieta).

Rychlá strava znamená ztrátu hmotnosti v omezeném časovém období - týden nebo dva. Na rozdíl od druhého typu vykazují spíše výsledky. Aby se však zachoval normální metabolismus, doporučuje se uchýlit se k druhému typu programů hubnutí.

Jak funguje dieta omezující sacharidy?

Moderní odborníci na výživu vědí, že sacharidy obsahují cukry - organické látky. Je to počet jednotek sacharidů, které jsou sacharidy rozděleny na jednoduché a komplexní, nebo „ rychlé “ a „ pomalé “. " Rychlé " sacharidy okamžitě saturují tělo prudkým zvýšením hladiny cukru v krvi. Tyto produkty jsou však rychleji zpracovány na tuky, což opět vyvolává pocit hladu. Komplexní nebo „ pomalé “ sacharidy mají nízký glykemický index, nevyvolávají prudkou produkci cukru a pomalu se saturují a hlad se nevrátí brzy.

Tyto znalosti jsou úspěšně používány moderními kulturisty, kteříto je zvláštní pro “ sušit tělo ”, ukládat to od tuků a zachovat jeho reliéfy. Omezením příjmu sacharidůrychle klesá produkce inzulínu, který je zodpovědný za tvorbu tukových zásob. A tělo začne používat nahromaděný glykogen a pak zásoby v depu.

Úplné odstranění škrobů a tuku z potravy je však nebezpečné. Sacharidy jsou nejen životně důležitou energií, ale také „ potravou pro mozek “. Kromě toho úplné vyloučení produktů obsahujících sacharidy bude mít nepříznivý vliv na ledviny a střeva, povede k duševním poruchám a zhoršení vzhledu.

Strava bez sacharidů: co jíst a co jíst

Odborníci na výživu vyrábějí potraviny, které je třeba zcela a bez ohledu na životní prostředí odstranit. Samozřejmě se jedná o „ rychlé “ sacharidy.

Jinými slovy, některé kategorie těchto výrobků by neměly být konzumovány mimo stravu v pravidelných časových intervalech:

  • Nápoje obsahující sladkou sodu, šťávu a šťávy s vysokým obsahem cukru.
  • Rychlé občerstvení, vhodné jídlo.
  • Sladké pečivo, cukrovinky.
  • Pekařské výrobky.

V době stravování byste neměli jíst mnoho ovoce a bobulí, preferovat zeleninu, luštěniny a celozrnné obiloviny. Požadované množství sacharidů za den je asi 100 gramů.

Zbytek potraviny je bílkovina:

  • Maso a drůbež.
  • Ryby a mořské plody.
  • Mléčné výrobky.
  • Vejce.
  • Voda, čaj nebo káva bez cukru.

Nezapomeňte snížitmnožství tuku ve stravě. Při výběru masa byste měli raději preferovat hovězí než vepřové maso a pokusit se použít pouze kuřecí prsa. Během diety nemůžete jíst mastné ryby (halibut, sumec) a ve vejcích můžete používat pouze bílkoviny. Neměli byste ale vyloučit ani tuky - to je škodlivé pro krásu vaší pokožky a vlasů. Odborníci doporučují udržovat optimální úroveň tuku, pít jednu nebo dvě lžíce rostlinného oleje.

Další důležitou nuancí výživy s nízkým obsahem sacharidů je rychlá intoxikace organismu. K procesu hubnutí nedošlo ke zničení zdraví, je důležité sledovat množství spotřebované vody. Kolik byste měli pít tekutiny? Za předpokladu, že to není čaj a ne káva, ale čistá voda - ne méně než 2 litry denně.

Strava bez sacharidů: týdenní menu

Při přípravě vzorového menu pro tento týden by měly být dodrženy následující podíly potravin pro každé jídlo:

Snídaně

  • Králík nebo telecí maso, 150 gramů. Zdobení - zelený hrášek. Čaj bez cukru.
  • Tvaroh s nízkým obsahem tuku, 150 g, káva bez cukru.
  • Proteiny 2 vajec, ryazhenka - 200 ml.

Oběd

  • štikozubce nebo tresky obecné - 200 gramů, grapefruitu nebo jablko.
  • Hovězí nebo králičí maso - 150 g, rajčata.
  • Vařená kuřecí prsa - 200 g, mrkev.

Večeře

  • Navaga nebo Pollock - 150 g, vařený řepný salát s rostlinným olejem.
  • Tvaroh s nízkotučným jogurtovým dresinkem - 150 gramů.
  • Omeleta 4 vajec, fazolí nebo čočky.

Mezi recepcemijídlo je povolenojístpikantní a nízkotučné občerstvení, pro které vmenumůžete zahrnout grapefruity, tvaroh nebo ryazhenka.

Sacharidová strava: Klady a zápory

Proč se hubnutí chudých sacharidů ujímá vedoucí pozice v hodnocení popularity?

  • Nemůžete se omezit na používání chutných pokrmů a výrobků (s výjimkou těch, na které je zákaz uložen).
  • Ztráta hmotnosti zahrnutím více bílkovin do menu vám umožní jíst a netrpět hladem.
  • Tyto diety jsou nejvíce v souladu se zásadami zdravé výživy, kontrolují rovnováhu bílkovin, tuků a sacharidů v těle.

Tyto programy hubnutí však nejsou bez negativních faktorů:

  • Odborníci uznávají, že rovnováha živin je nedostatečná vzhledem k absenci některých produktů obsahujících sacharidy v nabídce.
  • Při absenci odborné kontroly může dojít k narušení rovnováhy vody a elektrolytů ak problémům s endokrinním systémem.
  • Strava bez sacharidů má řadu kontraindikací.

Kontraindikace

Při uplatňování jakékoli diety je třeba mít na paměti zásadu „ neškodit “. Hlavním cílem programu pro hubnutí - nejen zhubnout, ale také těžit tělu. Ztráta hmotnosti za každou cenu nikdy nezajistí požadovaný výsledek, ale pouze trvale kazí metabolismus a práci vnitřních orgánů. V důsledku toho se nenáviděné tuky nejen okamžitě vrátí, ale sotva chtějíOpět opustit nešťastné tělo.

Z tohoto důvodu byste se před zahájením diety měli poradit se zkušeným odborníkem a zkontrolovat své zdraví. Strava s nízkým obsahem sacharidů naznačuje dramatický nárůst obsahu bílkovin ve stravě, což zvyšuje zátěž na ledviny a střeva. Je kontraindikován u lidí s problémy s močovým a trávicím systémem, stejně jako s těmi, kteří nedávno podstoupili operaci.

Stojí za to uvažovat o nepohodlí, které přináší změna ve stravě - nejprve může být dieta doprovázena zácpou. A poslední - žádná dieta se nesmí vztahovat na nezletilé dívky, stejně jako na těhotné a kojící matky.

Je důležité si uvědomit, kolik by měla dieta trvat. Ti, kdo ji mohou používat bez omezení, by neměli zneužívat termíny - nízký obsah sacharidů ve stravě je přijatelný po dobu ne delší než 4-5 týdnů.