Frakční hubnutí

Agresivní metody hubnutí naznačují rychlé výsledky. Můžete si zařídit vyčerpávající cvičení, půst a průběh očistných bylin a rychle ztratit tucet kilogramů. Nicméně, takový tvrdý přístup dává vedlejší účinek - porušení trávení, spánkové vzory, úzkost, ochlupení kůže ... Nemluvě o skutečnosti, že je nutné jít na vzdálenost, jak zmizely kilogramy nadměrné hmotnosti návratu, protože tělo se snaží opravit škody ze stresu.

Namísto takového barbarského způsobu nabízí moderní dietetika jemnější způsob hubnutí - to je rozdělené jídlo.

Hlad ztížuje hubnutí

Strava vždy znamená omezení a nepohodlí s ní spojené, ale ne v případě frakční výživy - opak je pravdou. Frakční dieta pomáhá vyhnout se utrpení způsobenému hladem.

Její cíl - klidný stav, ve kterém proces vstřebávání potravy přestává být nadmíru významný a touha „jíst za dobré“ prostě nevzniká. Fyziologické principy frakční výživy jsou velmi jasné: potraviny v malých porcích mnohokrát denně. Co dává takový přístup?

Zaprvé, konzumace malých jídel napomáhá snižovat objem žaludku, což se mohlo v průběhu let nezdravé stravy rozšířit.

Za druhé,práce žaludečních enzymů se vrátí do normálu, což hraje důležitou roli při hubnutí a utváření nových zdravých stravovacích návyků. Hormon ghrelin je zodpovědný za pocit hladu a vysoká koncentrace této látky v krvi může člověka přivést k přejídání. Trik je ten, že s malou přestávkou mezi jídly tento hormon nemá čas dosáhnout kritického bodu a hladový stres neohrožuje tělo.

V řetězci „stres - přejídání - nadváha“ existuje několik důležitých psychologických momentů. Frakční výživa pro hubnutí je bere v úvahu a pomáhá se ziskem hrát na pocitu nasycení, naučit tělo být spokojen s malými porcemi.

Zde je několik tipů, jak být psychologicky spokojeni s malým množstvím jídla: opatrně žvýkat kousky, natáhnout část (účinek dlouhého jídla):

  • je první z pialy, druhá je z dezertní desky, použijte malou falešnou (plný talířový efekt);
  • vybrat krásné kousky, vkusně umístit na talíř (mozek dostává další signál spokojenosti prostřednictvím vidění).

Dva způsoby frakčního krmení

\ t

Jedním ze způsobů, jak sedět na frakční dietě, je obecně zabránit pocitu hladu. Jakmile je chuť na svačinu, musí to být provedeno okamžitě.

Samozřejmě, že svačina není plnohodnotným jídlem, nýbrž jakýmsi mikrospárem nějakého užitečného produktu. Tento způsob je vhodný pro ty, kteří se vždy mohou zastavit v práci pro jídlo, stejně jako pro ty, jejichž síla vůle neumožňuje otočit svačinuve vydatném jídle.

Druhá metoda je mnohem lépe vyvinutá a představuje skutečnou dietu. Denně by mělo být organizováno 5-6 jídel, z nichž polovina je občerstvení podporující pocit sytosti mezi hlavními jídly.

Je to tento druh potravin, který umožňuje člověku, aby zhubnout jemně a přirozeně, získat správné návyky a dokonce zlepšit gastrointestinální trakt.

Jak organizovat zlomkové krmení. Menu

Dvě snídaně se liší hustotou a rozsahem produktů: hlavní úloha je přiřazena první - ranní snídani. Oběd by měl být konzumován nejpozději do poledne, sestávat z horkého pokrmu a vzít většinu obilných produktů a chleba.

Večeře by měla být 3 hodiny před spaním, také s teplým jídlem. Mezi základními technikami jsou povoleny světelné produkty a před spaním je jejich úkolem zaplnit hladové „mezery“.

Správné občerstvení: odpoledne - ořechy, sušené ovoce, vločky, tvaroh, kefír, sladké ovoce, bobule, bochníky, müsli, večer - mléko, jogurt, džusy, med, kyselé ovoce.

Částečná výživa: týdenní menu

\ t

Pro každé jídlo kombinujte několik potravin ze seznamu

.

První snídaně

  1. Pohanková kaše;
  2. Ovesné vločky;
  3. Zeleninový salát;
  4. Smažená vejce;
  5. Pečené ryby;
  6. Kuřecí prsa.

Druhá snídaně

  1. tvaroh;
  2. Vinaigrette;
  3. Vařené studené maso;
  4. Chléb.

Oběd

  1. Polévka;
  2. Kuřecí prsa;
  3. Dušená zelenina;
  4. fazole;
  5. Ham;
  6. Pečené ryby;
  7. Salát, zeleň;
  8. Chléb.

Čas na čaj

  1. tvaroh;
  2. Sýry;
  3. Sladké ovoce;
  4. Sendvič s libovým masem;
  5. Ovesné vločky nebo rýžové cereálie.

Večeře

  1. Zelenina;
  2. Pohanková kaše;
  3. dušená masa;
  4. Salát.

Jak určit ideální porci

Postupné snižování obvyklých objemů, musíte usilovat o minimální velikost každé části. Aby nedošlo k banální hladovce, můžete použít pohodlný systém měření - vlastní dlaň a kameru.

Optimální objem pro jeden příjem pro každý typ výrobku:

  1. zeleninové pokrmy - objem ve dvou pěstách;
  2. ovoce (najednou) - 1 pěst;
  3. pokrmy z masa - otevřená dlaň;
  4. mouka a obilné výrobky - 1 pěst;
  5. mléčné výrobky - 1 dlaň.

Frakční separace

Moderní výživa umožňuje kombinaci určitých zásad výživy. Frakční výživa je jen dobrým příkladem toho, jak si můžete vytvořit produkt pro časté jídlo v malých porcích.

Samostatná výživa je určena ke snížení fermentačních procesů ve střevě. Produkty jsou tělem rozštěpeny různými způsoby, na nichž je založeno jejich rozdělení do skupin. Samostatné potraviny učí, aby nedošlo k míchání potravin z nekompatibilních kategorií.

Ovoce a cukry se tráví za pouhé 2 hodiny. Zelená zelenina, řepa, mrkev a brambory vyžadují až 5 hodin na vstřebání. Maso, fazole, zrna, ořechy a oleje jsou rozdělenytělo po dobu 12 hodin.

Frakční výživa uvádí, že tukové potraviny lze bezpečně kombinovat s fazolkami a bramborami. Maso - s obilovinami, fazolkami, zelenou zeleninou, chlebem a jiným pečivem. Mléčné výrobky jsou vhodné pro obilí, stejně jako zelenina s vysokým obsahem škrobu (brambory, mrkev). Ovoce a sladkosti musí být konzumovány pouze odděleně od ostatních produktů.

Frakční krmení z nucené stravy se snadno přemění na životní styl. Zpočátku není těžké odhodit 1-1,5 kg týdně. V budoucnu je to dobrý způsob, jak udržet kondici a starat se o zdraví těla jako celku.