Gymnastika pro těhotné ženy na fitball

Pro ženy, které jsou v zajímavém postavení, je lehké cvičení považováno pouze za plus. Jednou z možností pro gymnastiku pro těhotné ženy jsou cvičení s fitbalem, které získávají popularitu všude.

Jaké jsou možnosti cvičení na míči pro těhotné ženy a jaký fitbal je lepší zvolit? Přečtěte si více v našem článku!

Co je fitball

Fitball je gymnastický míč, který je určen pro fitness a umožňuje provádět různé fyzické cvičení. Míč má pohodlnou formu, umožňuje vám vydržet pevné zatížení, můžete na něm bezpečně ležet, sedět na koni a dokonce na něj skočit.

Ve skutečnosti je míč univerzálním posilovacím zařízením, ale je vhodný zejména pro těhotné ženy, které si chtějí udržet své tělo v dobrém stavu. A také pomáhá vyrovnat se se zátěží na zádech a bolestí v něm, což je spousta těhotných žen.

Nepochybně, před zahájením zapojení je třeba konzultovat s gynekologem, který dohlíží na budoucí matku. Ačkoliv, jak ukázaly praxe a recenze “, míč pro těhotné ženy nemá prakticky žádné kontraindikace a mnoho gynekologů jej doporučuje před narozením.

Kromě toho cvičení s fitbalem nezpůsobují svalovou komplikacibolesti a na rozdíl od silového tréninku nevytvářejí svalovou hmotu. Všechna cvičení by měla být prováděna pomalu a udržovat měřené tempo.

Co dávají lekce?

Mezi výhody, které gymnastika na fitbalu poskytuje, patří:

  • Vykládání páteře z konstantního napětí. Sedí na míči, tvoří se správné držení těla, uvolňují se svaly obklopující páteř;
  • Ve fungování dýchacího ústrojí dochází k výraznému zlepšení, cévy jsou posíleny a srdeční rytmus je normalizován;
  • Oběhový systém je aktivován, čímž je zabráněno stagnaci v krevním oběhu a dodávce kyslíku do všech orgánů;
  • Díky cvičení na míči pro těhotné ženy můžete rozvíjet pánevní svaly, čímž se vyhnete slzám a zraněním při porodu;
  • Cvičení na fitbalu mají pozitivní vliv na prevenci onemocnění urogenitálního systému a ledvin, stejně tak jako prevenci prolapsu dělohy;
  • Podstatné posílení břišních svalů a zad;
  • Cvičení, která se provádějí na všech čtyřech místech, umožňují stanovení krevního oběhu v uteroplacentální oblasti a v ledvinách;
  • Dobrá prevence hemoroidů, což je zvláště důležité pro těhotné ženy.

Použití fitbalu jako alternativy k běžné židli vám umožní získat relaxační účinek i při sledování televize nebo čtení knihy. A s bolestí zad se můžete vyrovnat s obvyklým houpáním na míči.

Fitball je takévynikající pomocník při porodu, může výrazně snížit bolest v procesu práce a poskytuje příležitost k záchraně síly. Krátké skoky na míč způsobují další průtok krve do pánevních orgánů a zvyšují dilataci děložního hrdla.

Základní cvičení

Pro získání účinného výsledku není nutné provádět složité gymnastické piruety, ale postačuje zvládnout několik jednoduchých cvičení. A nemusíte dělat spoustu vyčerpávajících opakování a řídit se potem, ale každé cvičení volte pouze 3 nebo 4 krát.

Je nutné začít cvičit na gymnastickém míči pro těhotné ženy již v raných fázích, postupně zvyšovat čas na 10 minut denně.

Před zahájením cvičení je nutné svaly natáhnout po dobu 5 minut, aby nedošlo k natažení a připravit tělo na náklad. K tomu stačí udělat pár tahů rukama, vypadat jako místo, protáhnout ze strany na stranu a provádět poklony hlavou.

Pokud se během sezení začne cítit nepohodlí v jakékoli oblasti nebo se objevují bolestivé pocity, je nutné cvičení přerušit a chvíli si odpočinout.

Gymnastika na míči, která se doporučuje těhotným ženám, zahrnuje několik ustanovení:

  • Ležící;
  • sezení;
  • Stojí na všech čtyřech.

Uvědomme si několik jednoduchých cvičení, která jsou základní a mají pro tělo hmatatelné výhody.

" Jaro " - provedeno zasedání a předpokládápružný pohyb, udržování nohou na podlaze. Chcete-li cvičení zkomplikovat, můžete zvednout ruce nahoru nebo přidat rohy.

" Motýl " - prováděný vleže a slouží k práci s vnitřními a vnějšími svaly stehen. Z polohy na břiše je míč ovinut kolem nohou a zároveň jsou prováděny kompresní pohyby.

Kontraindikace

Nedoporučuje se provádět cvičení na míči pro těhotné ženy, které mají následující rizikové faktory:

  • Existuje riziko potratu nebo nástup předčasného porodu;
  • Dítě je v nesprávném postavení;
  • Žena trpí chronickým onemocněním ledvin, pneumonií nebo má srdeční vadu.

Jak si vybrat dobrý míč?

Při výběru míče pro trénink je třeba věnovat zvláštní pozornost velikosti a „ zkusit to na sobě. Míč je považován za vhodný, pokud v poloze vsedě tvoří úhel stehna a dolní části nohy přibližně 100 stupňů.

Pokud je nákup míče prováděn prostřednictvím internetu a na něm nefunguje, je třeba se zaměřit na poměr výšky a velikosti míče. Pro výšku do 152 cm je vhodná koule o průměru 45 cm, do 162 cm - průměr 55 cm a pro ženy do výšky 185 cm je třeba mít velikost 65 cm.

Nestojí za to kupovat výrobky, které jsou samozřejmě levné, protože mají nízkou kvalitu kaučuku, budou sloužit jen málo a předpokládají přítomnost silného toxického zápachu.

Věnujte pozornost tomu, zda je čerpadlo dodáváno s míčem, bez kterého nebudete moci produkt nafouknout.

Pokud jde o skladování míče,Měly by být umístěny mimo ohřívače a baterie, stejně jako k ochraně před účinky piercing objektů.

Díky cvičení na fitbalu můžete během těhotenství úspěšně udržovat dobrou fyzickou formu, zabránit vzniku strie, ovládat své tělo a rozvíjet potřebnou pružnost při porodu.

Stojí také za povšimnutí, že ženy, které jsou v dobrém fyzickém stavu, snášejí proces porodu mnohem lépe a rychleji se zotavují.

Proto nebuďte líní a praxe, protože vaše dítě potřebuje zdravou a krásnou matku!