Jaký je rozdíl mezi speciálními dětmi a jejich výživou

Speciální děti se často nazývají indigové děti. Mají syndrom pozornosti a /nebo nedostatek pozornosti. Tento problém se nyní zabývá specialisty z vektorové psychologie. Ale věc je stále ve skutečnosti, že takové děti jsou zpravidla obdařeny zvláštními schopnostmi, které jsou nepřístupné ostatním, a dokonce i dospělým.

Obdobný pojem vznikl v souvislosti s nástupem přístrojů schopných vidět auru člověka.

Podle výzkumu je aura těchto dětí indigo. Nicméně, psychologové vehementně protestují proti takovému označení, protože ne každý může vidět barvu aury. Pouze 4% lidstva je schopno ji určit pouhým okem. Není třeba protestovat proti jeho skutečné přítomnosti. Ale stále se vyrovnat s takovými dětmi je poměrně obtížné. Zvažte několik tipů od zkušených psychologů.

Jaké jsou tyto zvláštní děti?

Existuje pojem jako ADF. To indikuje přítomnost porušení chování dítěte.

Znázorněno těmito faktory:

  • předčasná hyperaktivita;
  • nadměrná impulzivita, která neodpovídá sociální situaci nebo situaciduševní činnost;
  • nedostatek nebo obecný nedostatek pozornosti ve vztahu k vykonávané činnosti;
  • obtíže při styku se společností a interakce s jinými osobnostmi;
  • nízká akademická výkonnost a potíže s učením;
  • poruchy chování.
Takové zvláštní dítě se stává viditelným v prvních letech - od čtyř do sedmi let. Termín ADHD je interpretován jako syndrom narušené pozornosti s hyperaktivitou, ale může být bez ní. Charakteristickým rysem těchto dětí je, že více než 80% z nich má velmi vysokou úroveň inteligence. Zatímco průměrná osoba IQ je od 90 do 100, dosahuje ji 170! Jejich intelektuální schopnosti tak lze považovat za brilantní.

Taková kombinace důmyslných intelektuálních schopností a poruch chování představuje obrovský problém pro učitele, psychology a samozřejmě i samotné léky.

Jak zefektivnit vývoj speciálního dítěte?

Pokud si rodiče všimnou výše uvedených předpokladů, pak je pravděpodobné, že jim fotografie aury nepomůže. Co se naučíte"indigo"vaše dítě nebo ne - situace neobjasní a nepomůže. Nejprve musíte najít centrum péče pro děti s poruchami pozornosti. K tomu stačí vložit do hledání jméno syndromu + psychologie + město, kde žijete. Vzhledem k tomu, že je těžké se s takovými dětmi vyrovnat, bude pomoc specialistů naprosto nezbytná.

Hypoteticky by v každém městě měla být speciální škola pro speciální děti. Ale jakvíme, že často není nic. Takže musíš jít do běžné školy. Všechno by bylo v pořádku, musí se také přizpůsobit, což by mohlo být prospěšné, kdyby to nebylo pro znatelné selhání moderního systému středoškolského vzdělávání.

Psychologové poznamenávají, že v každé třídě je dnes zapsáno nejméně tři nebo dokonce více dětí s hyperaktivitou. Proto je naprosto nemožné uskutečnit lekci vrežimu „rýhovaného“režimu v SSSR. Porušení chování přinejmenším ovlivňuje celý vzdělávací proces a dokonce ho může zcela zastavit. Psychologové říkají, že problém není jen v mladší generaci se zvýšenou aktivitou, ale především mezi učiteli, kteří neupravují vzdělávací systém na moderní realitu.

Skutečností je, že nedávné světové dějiny jsou obeznámeny se změnami ve vzdělávacím procesu. Před více než 30 lety čelily státy problému masového propouštění učitelů a před dvěma desítkami let v Evropě. Při hledání cesty ze situace zavedli nové učební osnovy, transformovali systém a přístup, snížili počet studentů ve třídě nebo instalovali dalšího učitele pro nižší ročníky. Zvláštní pozornost vyžadují zvláštní děti. V naší realitě však takový kardinální přístup nelze očekávat.

Jaký je rozdíl mezi třídami se speciálními dětmi

U těchto dětí je reakce v mozku dítěte mnohem pomalejší. S tím souvisí i infantilismus - jejich chování může zaostávat za normou o 5-6 let. Tyto děti jsou navíc často náchylné k nervovému vyčerpání,tak jak rychle přepracovaný. Běžná školní zátěž je prakticky mimo jejich moc. Nicméně, z různých důvodů, takové náklady, které byly dříve, dnes jsou obtížné pro téměř všechny mladší generace.

Kromě toho komplikuje výchovu a vysoké sebehodnocení. Zvláště tyto děti se vyvinuly sebedůvěry. Učitelé uvádějí, že obvyklé metody - zvyšování hlasu, ohrožení následků, téměř nikdy nevedou ke zlepšení, ale naopak přispívají ke zhoršení chování. Některé děti se začínají ublížit, aby bránily své zájmy, a pokud neví, jak to udělat, okamžitě se samy zavřou.

Důležitým rozlišujícím znakem je pocit nedorozumění, vnímání těch, kdo je obklopují. Psychologie uvádí, že adolescenti se velmi zajímají o realitu, jejich poselství a dopisy často vykazují hlubokou bolest, protože jsou naprosto sami a svět je nemůže přijmout a porozumět jim.

Naštěstí, s příchodem internetu, se některé věci stávají snadnějšími. Pokud tito adolescenti mezi ostatními nenajdou odpověď, začnou oslovovat svůj vlastní druh - tematická fóra a skupiny.

Proč jsou takové děti tak zvláštní?

Svět a prostor vnímají zcela jiným způsobem:

  • svět je pro ně trojrozměrný, nikoli dvojrozměrný - lineární, jako je obyčejný člověk;
  • obě hemisféry mozku jsou vyvíjeny téměř stejně;
  • v důsledku těchto fyzikálních rysů je jejich myšlení radikálně odlišné - je více plastické a vícerozměrné;
  • Modifikovaný model vnímání světa také ovlivňuje vnímání emocí jiných lidí - jasně vidí linii mezi pravdou a ležem jiné osoby a často mohou číst myšlenky.
Takové děti budou mnohem moudřejší než jejich rodiče, když se stanou dospělými.

Jak vychovat speciální děti ve školce?

Tento problém se dnes řeší jak ve státě, tak na úrovni pedagogické a psychologické, mnohem intenzivněji než dříve. Například se otevírá stále více nových předškolních zařízení pro autistické děti.

Skutečností je, že takový chlapec potřebuje k učení zvláštní přístup. Potřebuje speciálního logoterapeuta, který bude mluvit a učit se správně vyslovovat zvuky, učitele, jehož systém práce s dětmi je výrazně odlišný od obvyklého. Tyto děti jsou zpravidla mnohem talentovanější než jejich vrstevníci a často mají vynikající schopnosti k hudbě nebo kreslení. Je důležité dát jim svobodu tvořivosti, která není poskytována v běžné mateřské škole. Kromě toho by s nimi měl pracovat sociální psycholog.

Vzhledem k tomu, že mají zvýšené vnímání světa a jsou velmi zranitelní, je nesmírně důležité, aby se rodiče přímo vztahovali na své zvláštní dítě. Dnes existuje mnoho soukromých mateřských škol a organizací, které mohou těmto dětem a jejich rodičům pomáhat při vzdělávání mladší generace.

Jaká by měla být potrava pro zvláštní děti?

Je důležité dodržovat specifickou dietu. V případě autismu je problém, které dodržují pravidla výživy pro zvolenou stravu, budou mít sto procent.

A žádné tváře by neměly ovlivnit vaše rozhodnutí. Problém je v tom, že jinak se tělo dítěte nezotaví a několik shovívavostí dá veškeré úsilí do popele.

Pokud si nejste jisti svými schopnostmi, doporučujeme si v celé své kráse představit, co se s tělem přesně děje z jednoho kusu škodlivého jídla. Jak se dostane, jak tam zůstane a otráví tělo, protože patogenní mikroby se živí jedním malým kouskem a vaše dítě se stává horším. A to není přehánění - to je to, co se děje s dítětem ve skutečnosti.

Jíst hyperaktivní dítě by mělo být založeno na jeho chování. Konkrétně - ujistěte se, že po které nádobí a potraviny se dítě stává aktivnějším než obvykle, což způsobuje nedostatečnou reakci. A v tomto případě musíte jít z opačného - „zábavnější“ a energičtější je z určitého produktu, tím rychleji by mělo být zcela vyloučeno ze stravy.

Problém spočívá v tom, že nebudete vidět okamžitá zlepšení. Konkrétní dietní období trvá nejméně jeden rok a až 3 roky.