Jóga pro těhotné ženy

Jóga budoucím matkám nepochybně přinese užitečné fyzické aktivity. Tato cvičení však mají v tomto období svá omezení. Mnozí se zajímají o otázku, zda je možné vykonávat tělesná cvičení a jógu pro těhotné ženy, jaké jsou indikace a kontraindikace.

Odpověď na tuto otázku může poskytnout pouze dohlížející lékař a kvalifikovaný instruktor s přihlédnutím ke konkrétnímu stavu ženy.

Jóga vám umožní dosáhnout relaxace a strečink, které jsou velmi užitečné během těhotenství, a studium technik dýchání se určitě hodí při porodu. Kromě toho existuje speciální soubor cvičení přizpůsobených pro těhotné ženy.

Poučení vám umožní výrazně zlepšit vaši pohodu :

  • Eliminovat únavu, ospalost, slabost;
  • Zavést normální fungování nervového systému;
  • Poskytněte tělu kyslík;
  • Zlepšit krevní oběh mezi dítětem a matkou;
  • Připravte zádové svaly pro cvičení;
  • Zabránit zácpě, chránit proti křečovým žilám.

Soubor cvičení jógy určených pro těhotné ženy připraví tělo na porod :

  • posiluje svaly břicha, zad a pánve;
  • jejich pružnost se zvyšuje, vazy se protahují, zejména pánevní, což usnadňuje postup práce;
  • endokrinní systém se zlepšuje, tělo udržuje stabilní hladinu hormonů;
  • zvyšuje imunitu;
  • zlepšuje metabolismus, mizí podkožní tuk;
  • plíce fungují účinněji, zlepšuje se krevní oběh;
  • dýchací technika sníží bolest při kontrakcích, stejně jako zlepší nebo oddálí pokusy;
  • ve třídě učí řádnou relaxaci a tyto znalosti a dovednosti pomohou při porodu;
  • pomůže zbavit se úzkosti, zvýšit náladu;
  • zlepšuje paměť, zvyšuje koncentraci.

Bezpečnost

  • Pravidelnost tříd. V období těhotenství, neperiodické i krátkodobé zátěže jsou nežádoucí, protože mohou způsobit stresující stav těla, což povede k nepříjemným následkům;
  • Ti, kdo praktikují jógu před těhotenstvím, by se neměli vzdát obvyklých cvičení;
  • Pokud se v počátečním stádiu těhotenství obává ospalost, únava, toxikologie, pak by měly být třídy zahájeny ve specializovaných skupinách. Techniky pomáhají zbavit se těchto podmínek;
  • Ženy, které mají závažnou toxikózu, bodce krevního tlaku, krvácení z pošvy, hypertonus dělohy, by měly přestat vykonávat svou činnost a pokračovat pouze po konzultaci s odborníkem;
  • Ti, kteří před těhotenstvím necvičili jógu, by měli začít pouze ve zvláštních skupinách. Můžete začít kdykoliv, protože zkušený instruktor přizpůsobí zátěž a vybere sadu cvičení;
  • Pokud se cvičení neuskutečňují s radostí, pak je to jejich nejlepšízastavit, protože praxe jógy je zaměřena nejen na fyzický, ale také na emocionální stav, takže se musíte vypořádat s pozitivním postojem;
  • Nepřeplňujte a nebuďte horliví, je rozumné přistupovat k moci ásany. Je užitečné posílit svaly na zádech, hrudníku, nohou a zátěž na tisk by měla být odstraněna;
  • Vyhněte se skákání, třesu, náhlým změnám polohy těla. Opatrně vstaň a jdi do postele;
  • Odstraňte tlak na břicho, například hluboké zákruty. Jóga pro těhotné ženy, ve kterých se vyskytuje 3 trimestry, eliminuje ásany, které leží na břiše;
  • V posledních obdobích přestávají dělat cvičení na zádech, protože se krevní oběh v takové pozici zhoršuje;
  • Začínáme není možné na plný žaludek a močový měchýř. Doporučuje se jíst hodinu a půl před cvičením. V extrémních případech, před tréninkem, po dobu 20-30 minut, si můžete sednout na něco lehkého, jako je banán nebo jogurt.

Relativní kontraindikace:

  • onemocnění dýchacího ústrojí, kardiovaskulární systém, štítná žláza;
  • anémie;
  • vysoká voda;
  • nesprávná prezentace plodu;
  • vícečetné těhotenství;
  • křečové žíly v nohou.

Absolutní kontraindikace :

  • hypertenze (vysoký krevní tlak);
  • hrozí potrat;
  • krvácení (vaginální);
  • placenta previa;
  • abnormální poloha děložního hrdla;
  • placenta s nízkým připojením;
  • cervikální auteroplacentální insuficience;
  • akutní febrilní stavy;
  • pozdní toxikóza;
  • hypertonus;
  • kontraindikace ošetřujícího lékaře.

Povolené ásany

Pro usnadnění samotného generického procesu se doporučuje provádět takové pozice jako holub, válečník, baddha konasana, ardha chandrasan atd. Výrazně zvyšují pružnost.

Asany pro laterální protažení vám v pozdějších obdobích pomohou cítit se dobře s velkým břichem.

V posledním trimestru se doporučuje provést pózu kočky (krávy). Zvyšuje pružnost svalů zad a pomáhá dítěti otočit hlavu dolů.

Svislé polohy - nohy jsou nastaveny nejméně tak široce, jako boky. Z takovýchto pozic je vhodné provádět pozici slunce.

Zakázané ásany :

  • Jóga pro těhotné ženy, které mají pouze 1 trimestr, odstraňuje skoky, přechody, protože existuje riziko přesunu vajíčka z dělohy;
  • Rychlé dýchání je vyloučeno. Místo toho, perinatal jóga dýchací techniky jsou používány;
  • Nezvyšujte zatížení, aby se zlepšilo natažení. V této době u žen je intenzivně produkován relaxin, který změkčuje kosti a vazy, takže se může zranit nadměrné protažení. Zejména v tomto období jsou kolena vystavena poškození;
  • Nedovolte silné zkroucení břicha. Komprimují vnitřní orgány, včetně dělohy. Kroucení může být provedeno, ale měkčí a začít od ramen. Břicho není zkroucené;
  • Asany s převraty nejsou pro plod nebezpečné, ale existuje riziko, že žena padne.Velké břicho navíc rozbije obvyklý pocit rovnováhy.Racky jsou lepší, opírající se o zeď;
  • Průhyb v ásanech by neměl být příliš hluboký, například poloha kola.Pokud je toto cvičení pro ženu obvyklé, může být provedeno v prvním trimestru;
  • Pozice, včetně ležení na žaludku, může být prováděna pouze v počátečních stadiích těhotenství.Při sebemenším nepohodlí přestanou;
  • Jóga během těhotenství, kdy začíná druhý trimestr, eliminuje polohu vleže.Tyto pozice jsou nahrazeny "ležící na levé straně."Pro podporu použijte deky nebo válečky;
  • Komplex pro zpracování břišní oblasti není nijak zvlášť žádoucí za všech okolností;
  • Nedoporučujeme dělat energetickou jógu, například jógu Vinyasa, moc a Ashtanga.

Kromě výše uvedených skutečností jsou během těhotenství vyloučeny formy jógy doprovázené horečkou.Uklidnit těhotenství a snadné doručení!