Kolik kalorií obsahuje celer?

V moderních receptech můžete často najít celer jako přísadu. V některých pokrmech je kořen rostliny přidán, v jiných, jeho kmen. Mnoho dietních potravin obsahuje celer.

Je pravda, že ženy si ani nepomyslí, jaká je energetická hodnota elektrárny, a je marná. Někdy nejnevinnější, na první pohled, plevel může zpomalit proces hubnutí.

stonek kalorií a celer

Před stanovením energetické hodnoty elektrárny bych rád řekl několik slov o prospěšných vlastnostech našeho dnešního hrdiny. Složení celeru je bohaté na vitamíny skupiny A, B, C, PP, atd., Obsahuje vápník a hořčík. Tam je také luteolin, látka, která má omlazující a protizánětlivý účinek.

Lidé trpící chorobami ledvin, gastrointestinálního traktu, nervového a kardiovaskulárního systému by měli do své stravy přidávat užitečnou rostlinu, ale po konzultaci se svým lékařem, protože existují některé nuance konzumace kořenové zeleniny.

V posledním trimestru těhotenství, stejně jako v průběhu laktace, je lepší upustit od konzumace celeru, jinak se může v omrvině objevit alergie. Celer kalorií, zejména jeho stonek, nízký - 12 kcal na 100 gramů.

Proto se doporučuje používat stonek rostlin s různými systémy hubnutí. S tímtovývojáři metod pro boj s přebytkem kg doporučují používat zařízení nejen kvůli minimální energetické hodnotě. Bohaté složení celeru má blahodárný vliv na tělo jako celek, krmí ho základními vitamíny, jejichž nedostatek lidé často zažívají na stravě.

Kalorický obsah kořene celeru je výrazně vyšší než obsah kmene a je 34 kcal na 100 gramů. V každém případě tyto hodnoty nejsou tak vysoké, aby se vzdaly použití výrobku. Mimochodem, kořen rostliny je hlavní složkou polévky pro hubnutí, existuje dokonce i velmi efektivní expresní dieta, kterou mnoho žen líbí.

Pokud se chcete pokusit uvařit první pokrm pro hubnutí sami, pak si zapamatujte recept, musíte ho znovu vytvořit:

  • kuřecí vývar vařený na prsou bez kůže a přebytečného tuku - 2 litry;
  • 1 ks. cibule a mrkev;
  • ½ celeru z celeru;
  • zelené fazolky - 70 g;
  • polovina bulharského pepře;
  • Bílé zelí - 150 g.

Vyjměte kuře z vývaru a kapalinu převařte. Ve vařeném vývaru pošlete mrkev, umyjte a rozdrcili na struhadle a cibuli, odloupli od slupky a nakrájejte na náhodné kousky.

Řezané zelí nakrájejte na tenké proužky a odešlete na pánev. Nakrájejte pepř a posílejte na další ingredience. Polévku vaříme 10 minut, dáme do nádoby nasekaného celeru. Vařte dalších 10 minut, dejte fazole do vývaru a vařte polévku čtvrt hodiny.

Přidání soli a koření do první misky je nemožné. Chuť takové polévky je samozřejmě zvláštní, ale jedná se o skutečný sklad užitku s minimální energetickou hodnotou. 100 g polévky ne více než 20 kalorií.

Ne každý ví, ale rostlina je přirozený spalovač tuků, a pokud se používá správně, pomáhá urychlit hubnutí, urychluje metabolické procesy. Někteří odborníci na výživu dokonce radí lidem, kteří se snaží zhubnout, před každým jídlem použít 2 čajové lžičky šťávy z celeru, jejichž kalorický obsah je 100 gramů pouze 1 kcal. On dává velkou výhodu.

Existují občané, kteří podporují stravu pouze za použití dnešního hrdiny. Takové experimenty na těle by se však neměly klást.

Bez ohledu na to, jak je zelenina užitečná, neměla by jíst, aby nedošlo k poškození zdraví. Lepší zapnutí zařízení v denním menu.

kalorický salát s celerovým kuřecím masem a ořechy

Existuje mnoho možností, jak takový salát vyrobit. Zvažte jednu z možností.

K tomu potřebujete:

  • stonek celeru - 50 g;
  • vařené kuřecí řízky bez kůže a přebytečného tuku - 100 g;
  • oloupané vlašské ořechy - 50 g;
  • hrozny bez semen - 50 g;
  • salátIceberg- 50 g;
  • přírodní jogurt s minimálním obsahem tuku - 35 g;
  • sůl podle chuti.

Pořadí výroby salátu je následující:

  • Vařená a ochlazená kuřecí prsa štíhlábrčka a místo na vhodné nádobí;
  • omyjte a nakrájejte celer na malé kousky, kombinujte s kuřecím masem;
  • umyjte salát, osušte a nasekejte slámu, čím je ten, tím lépe;
  • V závislosti na velikosti bobulí umyjte, osušte a nařežte hrozny na 2 nebo 4 kusy. Mělké to nestojí za to. Ovoce by mělo být dobře„číst“v salátu;
  • vlašské ořechy lehce rozdrtí, ale ne drobky, nechť jsou kusy velké;
  • Zkombinujte všechny ingredience v talíři, ochuďte jogurtem a promíchejte, v případě potřeby přidejte trochu soli. Ozdobte jídlo může být snítky čerstvé petrželky.

Energetická hodnota salátu s celerem, kuřecím masem a ořechy je asi 92 kcal na 100 g. Toto číslo je samozřejmě dost velké, ale pokrm se dokonale nasytí a umožní vám měnit nudnou stravu. Pokud chcete snížit obsah kalorií, pak přidejte menší ořechy do salátu nebo zcela eliminujte hrozny. Chuť to není nijak zvlášť ovlivněna.

Znát kalorický obsah výrobku, můžete nejen jíst chutné a pestré, ale bez poškození obrázku. Naučte se vařit nízkokalorické pokrmy a řádně kombinovat ingredience, zhubnout s radostí. Hodně štěstí!