Losos na kalorie na 100 gramů

Losos je ryba rodu lososů, která se často nazývá „losos obecný“ nebo „losos obecný“. Tento druh ryb žije v Atlantském oceánu, v Baltském moři a na jihozápadě Severního ledového oceánu. Losos přijde k jezerům a řekám k potěru, od této doby jméno ryb. Losos je považován za cenný komerční druh díky prospěšným vlastnostem masa a kaviáru.

Odborníci na výživu a odborníci na zdravou výživu oceňují vlastnosti červeného masa„Salmon lososa“a považují ho za nepostradatelný produkt ve vyvážené stravě. Pojďme se dozvědět, jaké výhody může výrobek přinést do lidského těla, a jaký je obsah kalorií u chutných a zdravých lososů na 100 gramů pro různé metody vaření rybího masa.

Užitečné vlastnosti "lososa obecného" jako potravinového výrobku

\ t

Losos pro ryby je ceněn pro svou chuť a zdravé výživové vlastnosti a může být zařazen do menu pro dospělé a děti.

Nejčastěji„jezero losos“se dostává na stůl v solené nebo uzené formě, ale nejvýhodnější bude rybí maso, pečené na grilu nebo dušené.

Výrobek je snadno stravitelný, bohatý na bílkoviny a cenné makroživiny - jód, vápník, hořčík, zinek, sodík a draslík. Stačí jíst jen 100 gramů filé, aby bylo dosaženo poloviční denní dávky bílkovin, které tělo potřebuje.

Kalorií v červeném lososovém mase jsou asi dvakrát více než u všech druhů bílých ryb, kromě toho výrobek obsahuje cenné mastné kyseliny .Tyto kyseliny patří do třídy Omega-3 a jsou pro tělo mimořádně prospěšné: pokud tělo pravidelně přijímá Omega-3, riziko vzniku kardiovaskulárních onemocnění, trombózy a krevního oběhu se několikrát snižuje. Kromě toho, Omega-3 kosmetičky nazývají opravdovým elixírem mládeže a krásy.

Častěji se jedná o filet z lososa, budoucí matky to potřebují. Protein a aminokyseliny jsou prospěšné pro plod ve všech fázích jeho vývoje. Tuky obsažené v rybách budou užitečné při lupénce, zlepšení zrakové funkce a zvýšení aktivity mozku.

Kaviár a filety„Lake Salmon“- zdroj mnoha vitamínů. Při maximální koncentraci obsahuje přípravek vitamín D, a proto konzumace lososa má pozitivní vliv na snížení hladiny cholesterolu. V lososových játrech je vitamín A, který je vhodný pro růst kůže, vlasů a nehtů. Ve výrobku jsou obsaženy filety a vitamíny B, které lidské tělo potřebuje pro plnou absorpci a zpracování proteinů.

Pokud jsou pokrmy z této ryby neustále přítomny v jídelním lístku - člověk má méně problémů s fungováním oběhového systému, gastrointestinálního traktu, nervového a kardiovaskulárního systému. Imunita funguje dobře.

Výzkum nedávno ukázal, že konzumace filet z lososa na potraviny snižuje riziko astmatických stavů. Je to proto, že v rybím masu vNejen mastné kyseliny jsou hojné, ale také hořčík. A s nedostatkem posledního prvku se riziko vzniku astmatu několikrát zvyšuje.

Specialisté na zdravou výživu doporučují jíst tento druh ryb během stresu a deprese, s těžkým duševním stresem, s artritidou, artritidou, problémy s fungováním imunitního systému těla.

Toto je krátký seznam užitečných vlastností"lososa obecného".Ale v popisu bylo zmíněno, že ryby tohoto druhu jsou vysoce tukové. Ovlivní její pravidelné používání stav postavy? Odpověď na tuto otázku nám pomůže studovat kalorický index ryb v různých pokrmech.

Dušené ryby

\ t

Odborníci na výživu se domnívají, že kouření lososa je nejlepším způsobem vaření tohoto druhu ryb.

Při vaření horkou párou si ryby uchovávají všechny stopové prvky a vitamíny, které tělo potřebuje. Kromě toho maso nevyschne a neztrácí šťavnatost.

A pokud rybu nakrájíte na steaky, pak spolu s ní ve dvojitém kotli můžete vařit užitečnou přílohu - brokolici, mrkev a fazole. Kalorií losos na pár - sto devadesát sedm kalorií na sto gramů produktu.

Výhody „jezera lososa“ připraveného úpravou páry jsou nepochybné:

  • Neomezené ryby lze konzumovat i při nejpřísnější dietě;
  • Vitamíny z červeného masa pomohou zlepšit stav pacienta s kožními chorobami;
  • Parní rybyMůžete dítě, jako bílkoviny a aminokyseliny mají příznivý vliv na růst svalové a kostní tkáně.

Kromě toho přípravek připravený parní úpravou, který v plné míře zachovává Omega-3 a Omega-6 kyseliny, které snižují škodlivý cholesterol v krvi, zpomaluje proces stárnutí. Vitaminy skupiny B, E, C, A jsou v produktu zcela zachovány, stejně jako makroprvky - fluor, hořčík, vápník a fosfor. Odborníci na zdravou výživu doporučují jíst losos, dušený 2-3 krát týdně.

Lehce solené ryby

\ t

Kalorický obsah soleného lososa je mnohem vyšší - asi dvě stě kalorií na sto gramů. To by měli vzít v úvahu ti, kteří počítají kalorií, aby si udrželi štíhlou postavu. Zbytek produktu bude co nejužitečnější, protože úplná nepřítomnost tepelného zpracování udržuje všechny vitamínové minerální komplexy a mastné kyseliny v červeném mase.

Losos s nízkým obsahem kalorií se používá k výrobě salátů a občerstvení a připravují se vynikající sendviče.

Uveďme nejjednodušší recept na přípravu chutných solených ryb doma. Pro recept, budete potřebovat kilo lososí filé a asi čtyři lžíce hrubé mořské soli. Chcete-li ryby chutné - koupit chlazené nebo čerstvé filety a vždy s kůží!

Filety důkladně opláchněte ve velkém množství studené vody a lehce osušte čistým ručníkem. Velký talíř, přesněji, posypeme jeho dno mořskou solí, položíme filet lícem dolů na sůl,Posypeme solí shora. Rozsypte sypký produkt rovnoměrně.

Dále je třeba zabalit prázdnou fólii a přilepit ji na chladné místo po dobu 6 hodin. Po uplynutí určité doby musí být předlitek odstraněn, otočen tak, aby byl filet již ve slaném nálevu a znovu obalen fólií. Po šesti hodinách bude ryba připravena, budete ji muset před jídlem umýt a osušit.

Uši z lososa a vařené ryby

\ t

Znalci zajišťují, že neexistuje chutnější polévka než ucho vařené z čerstvého lososa!

Tato zdravá polévka je zařazena do menu mnoha terapeutických diet, může být také zahrnuta do dětského menu, protože celé ucho obsahuje vitamíny a minerální látky, které jsou nezbytné pro zdravý růst dětského těla.

Tento pokrm musí být použit v případě poruchy imunitního systému, nedostatku vitamínů. Polévka se dokonale zotavuje po nemoci nebo těžké operaci. Kalorický obsah chutné lososové polévky je až sto dvacet kilo kalorií na sto gramů hotového výrobku, takže jeho použití v žádném případě nemůže poškodit krásu vaší postavy.

Pokud však mluvíme o kaloriích ukazatelů nízkotučné vařeného lososa, pak to bude sto osmdesát devět kilokalorií na sto gramů.

Ucho z lososa vařené z hlav, steaků a volba konkrétní části indexu kalorií ryb se může lišit, ale změny budou menší. Měli byste vědět, že polévka má vysoký obsah tuku, a proto by měla být pečlivě konzumována s diabetes mellitus,patologií jater a slinivky břišní.