Montignac dieta: principy, kroky, menu

Jedna z nejstarších verzí stravy, vyvinutá v 90. letech, se nazývala Montignacova dieta. Francouzský dietetik Michel Montignac, podle legendy, původně vyvinul tento systém pro sebe.

V určitém období svého života se vědec často účastnil obchodních jednání v restauracích a obchodních obědech a rychlé občerstvení se stalo zvykem. Proto roky práce ve velké farmaceutické společnosti vedly k tomu, že se Montignac stal obézním.

Jeho vlastní smutná zkušenost přiměla Francouze, aby se vážně zajímal o dietologii a vyvinul jedinečný systém výživy, který jim umožní zhubnout a podstatně zlepšit tělo.

Dieta Montignac obsahuje zákony a určité zásady, vytvořené na základě glykemických indexů. Při pozorování rovnováhy sacharidů má člověk schopnost normalizovat svou vlastní tělesnou hmotnost.

Navzdory skutečnosti, že tato strava má spíše protichůdné přezkoumání, prošla mnoha vědeckými výzkumy a dnes je považována za nejvhodnější alternativu k tradičním dietám.

Metoda navíc osloví osoby, které nepředstavují svůj životní styl s přísným omezením konzumovaných potravin.

Montignacova dieta nabízí tabulku glykemických indexů, podle které můžeme vybrat nejkvalitnější produkty ze všech kategorií, a to proteiny, sacharidy a tuky. Správná kombinace produktů zabraňuje nárůstu nadbytkutělesná hmotnost, vývoj onemocnění kardiovaskulárního systému a diabetu.

Mechanismus účinku a zásady diety Montignac

\ t

V takových případech je nejvhodnější dieta navržená významným francouzským odborníkem na výživu:

  • když je nutné odstranit přebytečnou hmotnost;
  • zabránění přírůstku hmotnosti;
  • prevence diabetu typu 2;
  • preventivní opatření ke snížení rizika kardiovaskulárních onemocnění.

Tento systém je vhodný pro každého, dokonce i pro ty, kteří nechtějí zažít žádné potíže. Kontrola glykemických indexů v sacharidech pomáhá normalizovat hladinu inzulínu v krvi na optimální hodnotu. Tyto sacharidy navíc přispívají k odbourávání tuků.

Obecně platí, že dieta Montignac není zaměřena na snížení množství konzumovaných potravin, ale na její kvalitu. Omezením používání potravin s vysokými glykemickými indexy zabraňujeme tvorbě cukru v těle a dlouhodobě řešíme problém přibývání na váze. Je také důležité respektovat správné kombinace potravin.

Například cukry v kombinaci se živočišnými bílkovinami jsou pro spotřebu vysoce nežádoucí. Proteiny a tuky nejsou omezeny, pokud jsou konzumovány odděleně od zbytku jídla. Ale cukr je přijatelný pouze 2-3 krát týdně.

Systém Montignac pokračovaldva základní principy. První říká, že byste se měli zbavit myšlenky, že všechny kalorií způsobují přibývání na váze. Je zvláštní, že tento princip již dlouho potvrzuje řada studií, ale nestal se rozšířeným. Druhý princip je založen na preferenci potravin s nejvyšší nutriční hodnotou a příznivými účinky na metabolické procesy.

Přípustné potraviny a dietní fáze

\ t

Pochopení toho, které potraviny by měly být konzumovány, a jak být podezřelé, pomůže tabulky rozložení glykemických indexů. Produkty uvedené v této tabulce jsou dostačující pro vytvoření celého menu pro tento týden, s použitím různých receptů pro dietu Montignac.

Deska bere v úvahu„špatné“a„dobré“uhlohydráty v závislosti na hodnotě indexu. Horní mez může být tedy 50 jednotek. Výrobky, které jsou v rozmezí od 20 do 50, by měly být po určité době použity odděleně. A pro všechny produkty s nízkou sazbou neexistují žádná omezení.

Neváhejte uvést tyto produkty do svých receptů:

  • sója;
  • citrony;
  • houby;
  • rajčata;
  • fruktóza;
  • všechny druhy zeleniny jsou zelené.

Ve výše uvedených potravinách je glykemický index nižší než 20.

Tyto výrobky se však pohybují v rozmezí od 20 do 50:

  • pohanka;
  • luštěniny;
  • tmavá čokoláda;
  • ovesné vločky;
  • žitný chléb;
  • čerstvé ovoce;
  • mléko a mléčné výrobky;
  • hnědá rýže.

konečně, „špatné“ sacharidy zahrnují takové potraviny:

  • kukuřice;
  • brambory;
  • med;
  • cukr a glukóza;
  • bílá rýže;
  • sušenky, vdolky a pečivo;
  • řepa;
  • mléčná čokoláda;
  • bílý chléb;
  • banány.

Poté, co se zabýváme seznamem správných a nesprávných sacharidů, můžete začít uvádět potravinářský systém do praxe. První fáze bude vyžadovat úplné vyloučení produktů s indexem větším než 50. Také sdílejte jídla s vysokým obsahem tuku a vysokým obsahem sacharidů. Je žádoucí, aby interval mezi recepcemi„strakaté“potravy byl nejméně 3 hodiny.

Příkladné menu 1. etapy diety Montignac lze snadno sestavit dvěma způsoby.

Příjem potravy protein-lipid může zahrnovat:

  • libová drůbež nebo ryby;
  • sýry;
  • zeleninové saláty, ochucené rostlinnými oleji nebo zakysanou smetanou;
  • vejce;
  • jogurt bez cukru;
  • majonézu.

Příjem potravy s obsahem sacharidů z bílkovin se může skládat z těchto produktů:

  • zeleninové polévky s nízkým indexem zeleniny;
  • zeleninové saláty;
  • pohankové, nerafinované rýže nebo pšeničné krupice;
  • tvaroh s nízkým obsahem tuku;
  • fazole a fazole;
  • sójové produkty;
  • celozrnné těstoviny;
  • citrony a houby.

Jakmile zjistíte pokles tělesné hmotnosti na přijatelný bod, pokračujte do druhé fáze. Od této chvíle můžete mírně konzumovat všechny produkty, a to i ty s indexem vyšším než 50.

Odpoužívání bílého chleba, cukru a medu a výrobků obsahujících škrob by mělo být stále opuštěno.

K vyrovnání negativního účinku takového příjmu potravy je třeba ve stravě zahrnout potraviny s vyšším obsahem vlákniny.

Systém napájení druhé fáze by vás měl provázet po celý život. Všimnete si zlepšení pohody a lehkosti v důsledku očištění těla toxinů. Pokud jste se dopustili vážného porušení zásad druhé fáze, pak to stojí za to vrátit se do první fáze na několik dní.

Je zřejmé, že máme široký výběr, takže je snadné udělat hrubé menu na týden. Montignac strava je pozoruhodná pro jeho gradualism. Nemusíte dlouho zažívat omezení v používání určitého produktu.

Oběd a snídaně v tomto potravinovém systému by měla být hustá, ale při večeři je lepší trochu omezit. Jezte pravidelně ve stejnou dobu, nejméně třikrát denně a vyhněte se „špatným“ sacharidům.