Nafukovaná rýže: výhody, poškození a metody vlastního vaření

Nafouknutá rýže je pochoutka vhodná nejen pro příznivce správné výživy, ale i pro ty, kteří jsou ze zdravotních důvodů nuceni dodržovat dietu. Podle různých zdrojů je tato „svačina“ považována za thajskou, i když jiní lidé říkají, že rýžová polévka je indická pochoutka.

Děti milují sladkou rýži, ale dospělí preferují slanou, v závislosti na tom, co ji konzumují. A samozřejmě, stejně jako všechny ostatní produkty, má i rýže s rýží výhody i škody.

Tajemství mistrovství

Příprava vyloupané rýže nevyžaduje mnoho úsilí a dovedností, ale tento proces nelze nazvat velmi jednoduchým, navzdory zjevné primitivnosti receptů. Nicméně, amatéři tvrdí, že domácí rýže doma je cennější, protože produkt je zaručena"čistý"a užitečné, a kromě toho se vyznačuje výraznou chuť.

Vy si můžete ověřit pravdivost těchto ujištění pokusem o porovnání zakoupeného produktu s tím, co si připravujete. Téměř vám garantujeme, že druhá bude více nasycená, hustá a křupavá než ta první. Pravděpodobně proto, že technologie výroby a domácí kuchyně má jasné rozdíly.

Jak tedy nafoukaná rýže a jaké jsou „výhody a nevýhody“ této delikatesy?

Jak a komu je nakažená rýže užitečná?

Zdá se, že pokud je tato delikatesa nabízena i diabetikům ve formě chleba, jaké nebezpečí může být skryto v jeho spotřebě? Stále však existuje! A měli byste si to být vědomi, s odkazem na recepty velmi neobvyklého, pokud mohu říci, exotického produktu.

Nejdříve však vezmeme v úvahu jeho přínos, protože právě v tom spočívá krása vyloupané rýže. Tento výrobek může vyhovovat dětem i dospělým. To nemůže být nazýváno příliš výživné a vysoce kalorické. Mimochodem, jeho energetická hodnota je pouze 350 kcal na 100 gramů (pouze pokud jde o„čistou“rýži, neochucenou sirupem nebo karamelem). Nesmíme zapomínat, že rýže je v doslovném slova smyslu velmi lehká - například hmotnost jednoho baru nebude větší než 50 gramů.

Chuť produktu se může měnit podle vlastního uvážení. Může být slaná, sladká nebo kořeněná. Ale ti, kdo následují postavu, je lepší upustit od hojnosti koření a cukru, přidaného k"svačinu" .

Příznivé vlastnosti nafouknuté rýže zahrnují:

  • Poměrně nízký obsah kalorií, který bude relevantní pro vigilanty štíhlé postavy;
  • Obsah v hotovém výrobku obsahuje velké množství hrubé vlákniny, která podle ujištění odborníků na výživu a lékařů nejen čistí střeva z toxinů a potravin.hnijící produkty, ale také chrání tělo před rakovinou;
  • vysoká stravitelnost;
  • Výživa - přípravek obsahuje komplexní uhlohydráty, které mohou dodávat energii na několik dalších hodin. To také pomůže obnovit chuť k jídlu po vážné nemoci nebo operaci, zatímco rýže sám nebude“přetížení”gastrointestinální trakt a provokovat nežádoucí závažnost v tom;
  • Optimální obsah rezistentního škrobu, který přispívá k růstu a rozvoji prospěšné mikroflóry ve střevě a těle jako celku;
  • Absence lepku, která je přijatelná pro osoby s celiakií (individuální intolerancí k přípravku) a alergiemi, zejména polyvalentní;
  • schopnost odstranit z těla strusky, toxiny, ionty těžkých kovů, radionuklidy a jiné škodlivé sloučeniny;
  • Přítomnost vzácných a cenných aminokyselin ve složení, normalizaci práce srdce a stavu cév, jakož i růst nových zdravých buněk;
  • Tvorba velkého množství vitamínů B v biochemickém složení, které stabilizují činnost nervového systému, jakož i optimalizaci kvality vlasů, kůže a nehtů;
  • Přítomnost lecitinu v kompozici, která zvyšuje intelektuální schopnosti a produktivitu mozkové činnosti.

Nafouknutá rýže také obsahuje stopové prvky zinku, železa a vápníku, které jsou jednoduše nezbytné pro normální fungování lidského těla. On"je schopný"zvýšit tok mléka u mladých lidímaminky, které jsou v procesu laktace. Kromě toho je užitečné pro ty, kteří trpí špatným dechem.

Existuje nějaká škoda?

Možná újma na ošetření:

  • Navzdory skutečnosti, že není zakázáno pro diabetiky, je třeba je konzumovat s opatrností a v přísně mírných množstvích, počítat jednotky chleba. Nesmíme zapomenout na škrob, který je obsažen v produktu;
  • Nafouknutá rýže obsahuje železo, ale kyselina fytová je také přítomna v jejím složení, které může potlačit její absorpci a je konzumováno v nepřiměřených množstvích;
  • Rýže je nežádoucí pro ty, kteří jsou náchylní k tvorbě ledvinových kamenů;
  • Léky mohou vyprovokovat zácpu, pokud existuje, překročení přípustných norem.

Je obzvláště škodlivé zneužívat tyto výrobky pro muže - lékaři jednohlasně zajišťují, že mohou oslabit účinnost.

Vážení přínosů a škod způsobených rýží by mělo být prováděno nezávisle na vašem současném zdravotním stavu a možných „kontraindikacích“ . Měli byste také pochopit, že veškerá potenciální škoda na rýži roste s větší pravděpodobností ne ze skutečnosti o její spotřebě, ale z nadměrného přebytku„dávek“ . Proto nechte to být jen pro vás lahůdkou, a ne produktem, který je připojen ke každému svačinu a jídlu.

Klasická nadýchaná rýže: Tajemství vaření

Recepty na rýži vyskakující z rýže jsou různé a mohou být připraveny za použití zásadně odlišných technologií. Rozhodli jsme se dát vám receptkterý se již stal jakousi klasikou mezi fanoušky tohoto"svačinu" .

Vše, co potřebujete, je leštěná kulatá rýže a jakýkoliv rostlinný olej, který nemá silný zápach a hořkost. Množství složek závisí zcela na tom, kolik"svačin"se chcete dostat na výstupu.

Přípravné kroky:

  • Vařte rýži v dostatečném množství vody. Proces vaření by měl trvat až půl hodiny, ideálně 20-25 minut, takže zrna mají čas strávit trochu, ale nedrží se;
  • Nalijte výslednou hmotu do cedníku, pak nechte vodu úplně vypustit;
  • Rýže se suší suchými papírovými ručníky. V době odjezdu do trouby musí být výrobek zcela suchý a nesmí na něm být žádný náznak vlhkosti;
  • Zakryjte plech na pečení papírem na pečení a nalijte na něj zrno v jedné vrstvě (ne více než 2 cm);
  • Zahřejte troubu na 100 stupňů Celsia a vložte do ní plech na pečení;
  • Po několika minutách snižte výkon trouby na 80 stupňů a sušte jednu a půl hodiny nebo dvě hodiny. V důsledku toho by měla být zrna zcela dehydratovaná a suchá - to je důležité!
  • Když je tento proces dokončen, položte pánev na oheň olejem. Olej je dost na to, aby rýže v něm plávala. Mělo by být horké, ale ne kouřit;
  • Vraťte kuličky rýže a vhoďte olej. Začnou nabobtnat téměř okamžitě, takže doslova za minutu mohou být chyceni pomocí drážkované lžičky a posláni k čištění suchého papíru tak, aby absorboval přebytečný tuk.

Rice je připravená! Můžete přidat trochu karamelu nebo roll v soli, v závislosti na tom, co a jak plánujete sloužit.

Thajská sladká rýže

Vaření sladké nafouknuté rýže se příliš neliší od klasického receptu, ale existují i ​​některé nuance.

Pokyny pro vaření rýže v karamelu:

  • Vařit dušenou lepkavou rýži;
  • Udělejte z ní druh cukroví;
  • Vločky by neměly být větší než 5 mm a větší než 5 cm v průměru;
  • Plech zakryjte pergamenovým papírem a položte na něj ploché koláče;
  • Sušte v sušárně, dokud neztvrdne a dehydratuje (koláče by měly být suché jako syrové). Oheň by měl být minimální;
  • Zahřívejte rostlinný olej bez zápachu ve woku nebo velkém hrnci (olej by měl být nejméně 5 cm hluboký);
  • Hoďte tortilly v horkém tuku a smažte je, dokud se všechna zrna neotevře a nenapojí.
  • Hotové dorty položte na papír nebo mřížku tak, aby máslo bylo sklo;
  • Nalijte medem nebo tradičním karamelovým cukrem (vařený mléčný cukr).

Jak vidíte, úkol před vámi je jednoduchý, ale namáhavý a poměrně dlouhý. Pokud jste na to připraveni - neváhejte a pokračujte. Bon appetit!