Palačinky a strava? Je kompatibilní!

Jak můžete mluvit o dietních palačinkách? Energetická hodnota pouze jedné tenké palačinky je 230 kcal. To je 10 palačinek - to je více než denní dávka celkových kalorií. A bude žádoucí jíst během několika hodin - žaludek tento jemný pokrm rychle zpracuje. Ukazuje se, že půl hodiny potěšení - plus pár liber navíc?

Pokud víte, jak vařit dietní palačinky, můžete si vychutnat chuť celé Maslenitsa, a ne kazit postavu.

Jak snížit obsah kalorií slavného jídla

Tradiční palačinkové těsto obsahuje: mouku, mléko, vejce, sůl, cukr ... Máslo se používá k pečení; Jak je vidět ze seznamu výrobků - energetická hodnota pokrmu je vysoká.

Pokud upravíte seznam složek, můžete připravit nízkokalorické palačinky.

Začněte moukou. Palačinková mouka je sójový prášek, prášek do pečiva, vaječný prášek. Nahraďte ji normální pšenicí? Obsahuje rychlé uhlohydráty, které rychle vyhoří a způsobují nervovým centrům vysílat signály do žaludku, což naznačuje potřebu nového příjmu potravy.

Pokud si koupíte mouku z tvrdé pšenice - používá se pro výrobu zdravých těstovin - můžete se rozloučit se snem palačinek s palačinkami. Maximální, že je dobré pro - na malé ploché koláče, ve vzhledu trochu jako lívance.

Není možné vyrobit dietní palačinky bez mouky, ale zcela nahradit mouku dietní moukou.

Pro těsto není nutné používat pšeničnou mouku. Obsah kalorií se sníží, pokud si vezmete pohankové, ovesné vločky, ječmennou mouku, žitnou mouku. Mimochodem, toto může zvýšit obsah užitečných látek v misce. Mouka z výše uvedených obilovin obsahuje velké množství pektinu a vlákniny, urychluje metabolismus ve střevech a žito je také bohaté na vitamín E a skupinu vitamínů B.

Dietní palačinky se zřídka ředí v mléce. Pro výrobu těsta s bezfrekovým kefírem nebo vodou - jednoduchý a minerální. Je pravda, že voda by měla být ještě bělena mlékem, jinak budou palačinky vypadat stejně silné jako lepenka. Zvláště jemné těsto se objeví, pokud je minerální voda sycená. Miska vyjde - budete lízat prsty!

Jak nahradit vejce? Lékaři říkají, že by neměli být nahrazeni - cholesterol, který obsahují, je pro tělo dobrý. Ale pokud se bojíte o vlastní harmonii, můžete najít alternativu: přidat křepelčí vejce nebo pouze bílkoviny do těsta.

Jak jinak můžete snížit obsah kalorií v testu?

Nahraďte sodovku kvasinkami. Palačinky budou více výživné a vitamínové, bude možné získat dost v menší porci. Množství cukru se sníží nacukr je nahrazen hnědým.

Namísto másla používají rostlinný olej, ale nekoují ho do pánve, ale namazávají ho štětcem. Palačinky pro přípravu dietních receptů jsou o nic méně chutné než tradiční palačinky.

Rozmanitost receptů na palačinky - Masopust

Nejjednodušší recept na palačinky na kefíru - nejvíce dietní.

Minimální složky:

  • sklenici nízkotučného kefíru, mírně kyselé chuti;
  • celkem 6 lžíce pšeničné mouky, 2 odrůdy;
  • vejce - 1 kus;
  • sůl a cukr - trochu.

Pánev namažte slunečnicovým olejem. Jak udělat těsto a kombinovat ingredience, každá hospodyňka ví. Testování by mělo být věnováno zvláštní pozornost hnětení dietních palačinek na ovesných vločkách.

Seznam výrobků pro ně:

  • mléko zředěné polovinou vody - půl sklenice;
  • vejce - 2 kusy;
  • ovesné vločky - půl skla - nebo mouka z nich;
  • slunečnicový olej pro pečení.

Vejce se rozšlehají do metly, přičemž se vaječná směs solí a přidá se k nim mléko. Pak postupně nalijte vločky nebo ovesné vločky, cukr. Jakmile se hmota stane homogenní, vloží se do chladničky a nechá se vyluhovat.

Palačinky se pečou asi 40 vteřin v horké pánvi, která je potřena štětcem rostlinného oleje. Výplň pro ovesné vločky palačinky - ovocné pyré nebo jogurt s nízkým obsahem tuku.

Mimochodem, palačinky z ovesných vloček podle chuti “zajímavější“než z ovesných vloček.

Nádoba na masopust na minerální vodě

\ t
  • Vejce - 2 kusy;
  • minerální voda - 200 ml;
  • med - lžička;
  • sůl;
  • Pšeničná mouka je stejně objemná jako voda.

Žloutky smíchejte s minerální vodou, moukou, medem a máslem v množství 1 lžíce. Med se předředí minerální vodou. Protein se šlehačkou v soli se solí, přidejte do nádoby s těstem.

Směs se uvede do jednotného stavu - konzistence těsta by se měla podobat kyselé smetaně střední tloušťky. Dále jsou palačinky pečené a jídlo lze podávat u stolu.

Recept na palačinky je jídlo, ve kterém je těsto hněteno na pohankové a žitné mouce, a dokonce i krupici.

Nejpřísnějším receptem je palačinky pro krupici

Základní složky pro jídlo:

  • studená vařená voda - 250 ml;
  • pšeničná mouka - 5 lžíce;
  • krupice - 1 lžíce;
  • jedlá soda, která bude muset být ochlazena octem;
  • rostlinný olej.

K těstu se přidává sůl a cukr podle chuti.

Těsto se hněte následujícím způsobem: přidejte do vody rostlinný olej - asi půl lžíce, přidejte cukr a sůl, přidejte sodu, zalijte octem. Krupice se smísí s moukou a do těsta se přidá sypká směs. Munk pomáhá spojit ingredience místo vajec.

Poté, co se těsto stane homogenním, nechá se stát po dobu 15 minut a pokračuje do závěrečné fáze - palačinky se pečou.

Dietní výplně pro nízkokalorické palačinky jsou ovocné pyré, nízkotučné jogurty, nakrájené saláty z čerstvé zeleniny, strouhaný sýr.

Palačinky na kefíru nebo na minerální vodě nemají horší chuť než vařené podle tradičního receptu - na mléko. Mohou se pochlubit celým Maslenitským týdnem bez obav z získání dalších liber.