Pořádáme prohlídku pro děti: požadavky na akci

Exkurze pro děti jsou také formou vzdělávání, během které probíhá jejich morální, estetické a vlastenecké vzdělání a jejich všestranný rozvoj. Z forem vzdělávání je to považováno za jeden z nejvíce pracujících.

Vlastnosti výletů

Následující požadavky se vztahují na zvláštnosti provádění exkurzí pro děti: pro žáky by akce měla být nejen zajímavá a informativní, ale také bezpečná. Učitel musí vymyslet plán a nakreslit ho tak, aby děti mohly pozorovat denní režim, který potřebují, aniž by byly vystaveny nebezpečným vnějším vlivům.

Během cest do vybraných objektů dostávají děti pozornost a pozorování, získané znalosti by jim měly pomoci přizpůsobit se okolnímu světu a dokonce je přimět k zamyšlení nad jejich profesní orientací.

Jako zvláštní formy výuky výuky přispívají exkurze pro děti ze základních škol k zachování jejich zdraví, neboť se vyhýbají negativním faktorům každodenního života ve škole:

  • nehybnost na stole během běžné výuky;
  • dlouhodobá práce v místnosti bez čerstvého vzduchu a bez přirozeného světla;
  • potlačení emocí;
  • převaha sluchového kanálu přijímání informací.

Během exkurze jsou informace vnímány jako vícerozměrné - to znamená, že dítě může současně vidět, slyšet, cítit, dotýkat se, pohybovat, dotýkat se, cítit, dotýkat se okolních vlivů. Tato forma znalosti bere v úvahu věkové zvláštnosti fidgets.

K. D. Ushinsky - velký ruský učitel - tvrdil, že je třeba dbát na to, aby se co nejvíce smyslových orgánů podílelo na zapamatování. Napsal o důležitosti rozvíjení pozorování studentů, schopnosti získat znalosti nejen z učebnic, ale také z okolních předmětů a událostí.

Výlety přispívají k tvorbě a rozvoji následujících schopností a dovedností:

  • Schopnost orientace v okolní realitě;
  • komunikativnost;
  • konverzace;
  • pozorování;
  • schopnost nezávisle získávat informace;
  • Společné a individuální rozhodování.

K. D. Ushinsky věřil, že je důležité „ dát studentovi prostředky k získávání užitečných poznatků nejen z knih, ale také z předmětů kolem něj, ze životních událostí, z historie vlastní duše “. On věřil, že rozvoj pozorování u studentů je jedním z nejdůležitějších úkolů pro učitele, neméně důležité, než výuka psaní, počítání a dalších vzdělávacích dovedností.

Speciálně vytvořené zajímavé vzdělávací exkurze a pomoc při formování výše uvedených klíčových kompetencí.

Plány exkurzí vypracovávají pedagogové ve fázi přípravy.Metodický plán školení pro studenty a návštěvy jsou diskutovány předem.

Rodiče by měli vědět, kam děti jedou, a poskytnout jim potřebné vybavení, a to - v případě potřeby - „ dávky “ po dlouhou dobu nebo peníze na jídlo. V případě dětí ve školním věku je optimální dohodnout se na problémech nabídky společně.

dovednosti v oblasti bezpečnosti silničního provozu

\ t

Děti ve školním věku tráví většinu dne v interiérech: ve třídě, pak domácích úkolech, televizi a počítači. Proto, když unikli " k svobodě ", často zapomínají na nebezpečí, která lze očekávat na silnici při přechodu na ulici.

Kluci budou moci upevnit znalosti pravidel silničního provozu na exkurzích “ Semafor ". Na rušné křižovatce se naučte, jak se chovat bezpečně, seznámit se s dopravními značkami, dozvědět se o jejich účelu. Pozornost studentů bude zajištěna, pokud „skutečný“ inspektor dopravy přijde na záchranu učitele.

Požární bezpečnost

\ t

K otázce: „ Kdo chceš být? , - na první pohled lze často slyšet nečekanou odpověď. Mezi tradičními: „ kosmonaut, pilot, umělec.. odpověď zní:„Hasiči“.

Toto povolání je spojeno s epitetami: odvážným, nebezpečným, hrdinným. Dokonce i v malé vesnici, nemluvě o městech, je zde požární část. A odvážní lidé mohou pracovat v další ulici.

Exkurze pro děti do nejbližší požární stanice bude zajímavá a užitečná. Podívejte se na hasičetechnika, dotýkat se lesklých červených aut rukama, slyšet příběhy hrdinských ohnivých hasičů - co by mohlo být zajímavější! Je obzvláště šťastné, pokud je na místě tréninkové místo, kde můžete sledovat výcvik a soutěže hasičů. Rozhovor o pravidlech požární bezpečnosti, vedený mužem v uniformě, navždy zneužije zlobu her s ohněm.

Kde jsou "buchty rostoucí"?

Moderní děti, které tráví spoustu času hraním počítačových her, často nevědí, jakým způsobem jdou jednoduché věci - bochník chleba, sklenka mléka, chutná karbonátka, chutná omeleta, než se dostanou k našemu stolu.

Výlet pro děti do venkovského hospodářství umožní tuto mezeru zaplnit. Cestovní kanceláře velkých měst mohou nabídnout přivést děti na farmu pštrosů. Exotické, samozřejmě, přitahuje, ale obvyklé kuřecí farmy, kde více známých kuřat a kohouti žijí, je blíže a jasnější našim malým dětem.

Podívejte se na vejce nosnic nosících vejce, držte se v rukou malého žlutého kuřete vylíhnutého v inkubátoru, nakrmte obyvatelstvo, v němž se hýbe a ucpává “ “ - s mladými výzkumnými pracovníky, kteří nemají nic lepšího.

Můžete vidět, jak se klenba mění na chléb nebo sladkou buchtu v pekárně. Tyto podniky existují ve velkých metropolitních oblastech a malých městech a vesnicích.

Na exkurzi do pekárny bude možné vidět:

  • jak je těsto hněteno;
  • jak je z ní vytvořen budoucí bochník, který je pak odeslán do horké pece;
  • pocitnádherné aroma čerstvého chleba.

Zajímavé a informativní exkurze pro děti do farmy a pekárny umožní studentům, aby se z knihy neučili “, co řemesla voní “ a naplněná úctou k tvrdé práci lidí, kteří dělají takové věci pro každého.

Lidové umění

Je velmi důležité zapojit děti do umění již od útlého věku. A musíte začít s nejpřístupnějším pro jejich porozumění - užité umění.

Kam vzít děti na prohlídku? Samozřejmě v centrech lidového umění. Tam, kde pracují skuteční mistři, kde vytvářejí tradiční a stále moderní výtvory.

Zvláště atraktivní pro děti jsou hračky, vtipné malované postavy a pysanky. A co když jsou tato nádherná místa velmi vzdálená? Jistě v každém regionu jsou jejich vlastní zázrační mistři. V městských muzeích se nachází sekce užitého umění.

Můžete jednoduše projít starými uličkami a uvažovat o zachovaných vyřezávaných oknech, vyšívaných záclonách, kovaných prvcích brány. Možná, že něčí babička vyšívání nebo pleteniny, maluje pysanky a dědeček - hrnčíř, zabývající se řezbou nebo kováním.

Poté, co bude požádána o návštěvu, bude možné vzít jehlu nebo pletací jehlice, kladivo nebo frézu do stále slabých rukou, a pokud budete mít to štěstí, posaďte se na hrnčířském kole a něco zaslepte. Získejte nejlepší a nejvíce emocionální exkurze pro děti ze základních škol.

Bez výletů se děti nebudou zajímat o přírodní historii, biologii a geografii.Ekologické problémy, místní prohlídky, výlety do přírodních rezervací - to vše pomůže dětem pochopit, jak důležité je chránit přírodní bohatství.

Pouze učitelé by neměli zapomínat: exkurze pro děti na základní škole nejsou jen suché příběhy průvodce a plány psaní. Bez prvků hry a živých příběhů akce se děti zdají být pokračováním studijních aktivit a přínosy z nich budou minimální.