Přínosy a poškození sacharidů pro tělo, stejně jako glykemický index potravin

Sacharidy - hlavní zdroj energie pro tělo, jsou důležité pro normální metabolismus, stejně jako pro plnou aktivitu. Lidské tělo je poměrně složitý systém, který má svá vlastní pravidla pro práci. Dnes se mnoho lidí snaží jíst správně, takže pečlivě vybírají potraviny pro svou stravu.

Mnozí lidé věří, že aby mohli snadno zhubnout, musí se jen vzdát sacharidů. Tato praxe, jak se zbavit kil, však vede k negativním procesům. Hojnost a nedostatek těchto sloučenin nepříznivě ovlivňuje zdraví. Nedostatek energie vyvolává slabost a rychlou únavu. Přebytek se hromadí na těle ve formě tuků. Aby tělo mohlo pracovat, musí průměrný člověk tyto látky získat, což bude tvořit 60% všech potravin.

Typy sacharidů

V dietetice se používá rozdělení na rychlé a pomalé sacharidy. První se snadno rozpustí ve vodě a má poměrně sladkou chuť. Rychle vstupují do těla, čímž rychle zvyšují hladinu cukru v krvi. To vše vede k rychlé saturaci a rychlému vzniku pocitu hladu, který může znamenat přejídání. Ty mají složitější strukturu a jejich rozpad trvá déle.

VšeTo vám umožní cítit se déle, nemít příliš mnoho, být aktivní a v dobré náladě. Rychlé sloučeniny se velmi snadno akumulují v těle a vzhledem k nemožnosti plnohodnotné spotřeby se ukládají na různých místech těla ve formě tuku denně.

Je známo, že lidé, kteří sledují svou váhu, se obávají o množství spotřebovaných sacharidů. Některé pro rychlejší hubnutí úplně opustit. Jak však ukazují testy, neúspěch je nepřijatelný, protože hlavní zdroj energie mizí. V tomto případě je následující rozhodnutí správné - dodržování všech zásad výživy a neustálého sledování. Tabulka výhod a seznam produktů s rychlými a pomalými sacharidy je veřejně dostupný.

Glykemický index

Glykemický index je míra štěpení tohoto typu sloučeniny po vstupu do těla. Tato hodnota udává množství sacharidů ve 100 gramech produktu. Čím vyšší je jeho hodnota, tím je výrobek pro tělo škodlivější a naopak. Dnes byla vytvořena i speciální tabulka, ve které jsou uvedeny prakticky všechny produkty s glykemickými indexy.

Pokud znáte tyto informace, měli byste přezkoumat svou stravu a vzít v úvahu všechna doporučení. Nicméně, jen málo lidí zná přesný seznam produktů, i když je to velmi důležité informace pro ty, kteří sledují jejich váhu.

Doporučujeme se seznámit s některými ukazateli výrobků:

  1. až 15 - zelí, zelenina, houby, zelenina a otruby;
  2. 15–29 - bobule, ořechy,chléb, kefír a hořká čokoláda;
  3. 30-39 - sušené ovoce, luštěniny, ovoce, mléčná čokoláda, droždí;
  4. 40-49 - obiloviny a obiloviny, žitný chléb, jahody, mandarinky;
  5. 50-59 – uv, ravioli, kiwi, müsli, džusy;
  6. 60-69 - džemy, zmrzlina, banány;
  7. 70-79 - rýže, řepa, kukuřice, čokoládové tyčinky;
  8. 80-89 - marshmallows, pečivo, med, karamel, bílý chléb.

Jednoduché sacharidy

Tyto látky zahrnují disacharidy a monosacharidy, které mají vysoký glykemický index, mezi ně patří glukóza, galaktóza, fruktóza, sacharóza a laktosa. To jsou hlavní pachatelé přírůstku hmotnosti u lidí. Je však naprosto nemožné je odmítnout, protože například glukóza je hlavním dodavatelem energie, bez její účasti se neprovádí žádný proces potravin. Práce těchto látek je poměrně jednoduchá, když se uvolňují do krve, rychle reagují a vedou k rychlému vzestupu hladiny cukru v krvi.

V tuto chvíli dochází k nárůstu síly a náladového boomu. Nicméně, obrácené procesy také nastanou rychle, který vede k touze ještě jíst něco sladkého. Je to nekontrolované přejídání, které vede k přibývání na váze.

Jednoduché látky v potravinách. Pro normální provoz všech orgánů by jejich počet neměl překročit 30% celkové stravy.

Nejběžnější je glukóza, jedná se o zeleninu a ovoce. Nejvyšší ukazatel v hroznech, nejmenší v zelí a mrkvi. Druhé místo zaujímá fruktóza, nevýhodou je snadná akumulacetělo, které je plné přibývání na váze. Mezi plody jsou také hrozny a v melounu nejmenší procento. Galaktóza vzniká pouze po asimilaci laktózy, nejvyšší procento v mléku a nejmenší v jogurtu. Nejškodlivější je sacharóza. Chybí jí žádné živiny, a pokud energie neztrácí, je snadno uložena v tuku.

komplexní sacharidy - polysacharidy

\ t

Pro dlouhodobé krmení organismu energií jsou polysacharidy s nízkým indexem nepostradatelné, jsou mnohem užitečnější. Tyto látky jsou v potravinách bohatých na vlákna a hrubá vlákna. Pro hubnutí je seznam produktů s pomalými sacharidy poměrně velký, takže si každý může vybrat jídlo podle svého vkusu. Seznam bude obsahovat obiloviny, obiloviny, brambory a zeleninu. Výhodou použití těchto přípravků je jejich pozitivní účinek na žaludek.

Typy komplexních sloučenin. Tyto sacharidy zahrnují: glykogen, vlákno a pektiny. V závislosti na jejich nasycení mají výrobky různou nutriční hodnotu. Glykogen se nachází v krmivech pro zvířata, pokud potřebujete doplnit zásoby, doporučuje se použít srdce, játra nebo ryby. Vlákna díky své struktuře jsou velmi důležité pro střeva.

Největší množství je zachováno při nejmenším zpracování celozrnných produktů.

Vedoucí z hlediska obsahu jsou: luštěniny, čerstvá zelenina, ořechy a celozrnné obiloviny. Pektiny jsou některé adsorbenty, které čistí tělo toxinů. Použitítabulka pomalých sacharidů s nízkým glykemickým indexem může být nalezena, aby se správná strava.

Gainer nebo sacharidy pro sportovce

\ t

Během intenzivního tréninku klesá hladina cukru na minimální hodnotu. K rychlému doplnění zásob stačí použít sportovnější doplněk ke zvýšení kalorického příjmu. Mnozí slyšeli toto jméno, ale neví o prospěšných vlastnostech takového nápoje. Poznejme ho blíže. Výrobek se dělí na typy cukrů, které jsou součástí.

S tímto dodatkem můžete:

  1. dávají svalům dobré a dlouhé„krmení“energií;
  2. urychlit opravu tkáně;
  3. zvyšují svalovou hmotu;
  4. minimalizují množství tuku.

Odborníci doporučují pít ji před cvičením. Rychlá absorpce látek, které jsou součástí přísady, povede k tomu, že během cvičení bude vyprodukován glykogen a zásoby zůstanou nedotčeny.

Gainer doma. Bát se s doplňky stravy, které se prodávají v obchodech, můžete si je sami doma. Proces vaření je velmi jednoduchý a nevyžaduje speciální produkty. Nabízíme několik receptů, které jsou nejen zdrojem energie, ale také přírodním proteinem. V důsledku toho bude tělo schopno obnovit svaly a zároveň se vyrovnat s hladem.

Gainer s pohankou: považován za základní recept.

InDále, záď může být vzata nějaká podle osobních preferencí s malým glykemic indexem. Všechny mléčné výrobky by měly mít minimální obsah tuku.

Složky:

  1. tvaroh nízkotučný - 250 g;
  2. pohanka - 3 lžíce. lžíce;
  3. mléko - 250 ml;
  4. sušené ovoce - podle chuti.

Proces přípravy:

Je to velmi jednoduché, všechno je složeno do mixéru a přerušeno, dokud není získána homogenní hmota, která bude zesilující s pomalými sacharidy.

Gainer s rýžovými krupičkami:

Složky:

  1. záď - 3 lžíce. lžíce;
  2. vejce (bílé) - 5 ks;
  3. mléko - 250 gr.

Proces vaření je stejný jako v předchozí verzi. Chcete-li získat příjemnou chuť, můžete přidat ovoce.

Doufáme, že náš článek vyjasnil potřebu používat všechny důležité složky a používání seznamu pomalých sacharidů vám umožní sledovat vaši postavu bez jakýchkoliv problémů.