Růstme na vrcholu: rady, doporučení

Jak zhubnout s menopauzou? Tato otázka trápí mnoho žen, které již padesát let staré. Během tohoto období dochází k významným změnám v těle, a proto je přibývání na váze jedním z nejčastějších problémů. Jak se s ním vypořádat, abychom dosáhli hmatatelných výsledků bez poškození vašeho zdraví?

Důvody pro přibývání na váze

Problém nadváhy trápí nejen ženy v určitém věku. To se stává relevantním mnohem dříve, navzdory skutečnosti, že viditelné projevy nelze pozorovat. Faktem je, že počínaje asi 25 lety začínají metabolické procesy v lidském těle ztrácet svou intenzitu a postupně se zpomalují.

V důsledku toho se zvyšuje akumulace tukové tkáně, a proto se zvyšují ukazatele na stupnicích.

Ve věku přibližně 50 let dochází u žen také ke snížení hladiny pohlavních hormonů. Pokles koncentrace estrogenů vyvolává aktivaci procesů jejich nahrazení aromatázou. Tato látka je obsažena přímo v tukové tkáni, což přispívá k tomu, že žena v období menopauzy váží.

Ne všechny dámy znatelně rostou.

Abychom lépe porozuměli příčinám přibývání na váze, můžeme z této otázky vyjmenovat následující aspekty:

  • hormonálnínerovnováha.
  • přítomnost některých chorob.
  • dědičná predispozice k úplnosti.
  • špatná strava, zejména pokud je ve stravě velké množství tukových potravin.
  • snížení procenta svalové hmoty v těle.
  • nedostatek dostatečného výkonu.
  • sedavý způsob života, hypodynamie.
  • častý stres a nedostatek spánku.
  • nervové poruchy.
  • snížení imunity a jiných selhání ochranných funkcí těla.

Účinky obezity

V důsledku změn, ke kterým došlo v ženském těle, může být po 50 letech narušena jeho činnost. Současně existuje několik směrů, které jsou důsledkem souboru kilogramů po nástupu menopauzy.

První problém, který zasáhne nejvíce, nejen samotná žena, ale i její okolí, je změna v poměru postavy. Vzhledem k tomu, že dochází k hromadění tuků, veškerý přebytek se koncentruje hlavně v břiše, zejména na bocích a v bocích.

Výsledkem toho je, že údaj získává ošklivé obrysy a žena má houpající se záhyby tuku a oškubaných nohou. Kůže se také zhoršuje, protože je natažená a v důsledku poklesu její pružnosti s věkem se může stát nenapravitelným účinkem.

Nadváha ovlivňuje také důležitější otázky. Po zvýšení tělesné hmotnosti se zvyšuje riziko vzniku různých onemocnění.

Často se obezita během menopauzy stává příznakem těchto onemocněníjako:

  • oběhové poruchy;
  • hypertenze;
  • diabetes;
  • onkologie.

Všechny tyto důsledky rovněž vedou ke skutečnosti, že žena ztrácí sebevědomí. Negativní psychologický efekt se projevuje tím, že se stává nervóznějším, rozmarným, prožívá záchvaty deprese a nespokojenosti se sebou samým.

Obecná doporučení

\ t

Aby se předešlo těmto následkům, je třeba si předem uvědomit, že je třeba kontrolovat váhu na 20, na 40 a na 50 let. Pokud se obezitě nedalo zabránit, stává se otázka spravedlivou: je možné v menopauze zhubnout? Samozřejmě, že tento proces bude trvat hodně času, ale přesto můžete problém vyřešit co nejvíce.

Především musíte pro sebe představit několik důležitých pokynů. Pak můžete ztratit příliš rychle a bez velkého poškození zdraví.

Existuje tedy několik základních doporučení:

  • Postarejte se o obnovení rovnováhy hormonů. Za prvé, musíte obnovit normální úroveň estrogenu. Chcete-li to provést, poraďte se se svým lékařem a vyhledejte pro Vás nejvhodnější léky. Fytoestrogeny se často používají pro takové účely, které odstraňují toxiny z jater a normalizují aktivitu štítné žlázy;
  • Úprava režimu výživy a pití. Není třeba dodržovat určitou dietu, je důležité pouze správně distribuovat produkty ve vaší stravě a jejich množství pro jednu recepci;
  • Pohonaktivní životní styl, ale zároveň je v souladu s vlastními schopnostmi;
  • Používejte různé přírodní stimulanty. Jedná se o přístupy tradiční medicíny;
  • Důležitý je také psychologický faktor. Bez pozitivního postoje do budoucna nebude možné dosáhnout rychlého účinku.

Nařízení o potravinách

Pokud před menopauzou ženy zhubnou většinou se stravou, po 50 letech je lepší na tuto metodu zapomenout. Během této doby můžete upravovat pouze svou stravu, protože bude nutné neustále sledovat výživu. Je důležité zavést do zvyku zdravou a racionální výživu.

Je třeba zdůraznit několik zásad, z nichž vychází:

  • Omezte tukové potraviny;
  • Pít více vody, asi 6-10 sklenic denně, v závislosti na vašich vlastních potřebách;
  • Rozdělte denní množství potravin na 6-8 recepcí, ne více než 350 gramů v každém přístupu. Je lepší dát přednost zelenině, pokud se cítíte hlad i hodinu po obědě;
  • Největší podíl kalorií nechte na snídani a nasycte sacharidy. Takže vy zásobujete energii, ale zároveň vám tyto kiláky nebudou hrozit;
  • Aby se necítil hlad, pijte vodu půl hodiny před jídlem. Můžete také jíst pikantní ovoce nebo kyselá zelenina;
  • Každý kus důkladně žvýkejte. To nejen urychlí příchod pocitu plnosti, ale také usnadní práci trávicího traktu a asimilaci potravin;
  • Pokuste se diverzifikovat své menu;
  • Jako snackypoužívat bobule, ovoce a zeleninu nebo mléčné výrobky;
  • Vařte světlo na základě bílkovinných potravin a zeleniny;
  • Výživa pro menopauzu s cílem zhubnout a udržet se v kondici by měla být zdravá, a proto se snaží vyhnout smaženým potravinám. Lepší je napařování, dušení nebo pečení.

Aktivita motoru

Přirozeně, jak za 20, tak 50 let, aby bylo možné účinně zhubnout, musíte radikálně přehodnotit svůj životní styl. Pro hubnutí nemůže dělat bez motorické aktivity. Nejlepší volba - postupné zavádění pravidelné fyzické aktivity.

Pokud nechcete hrát sport, ale snažíte se zbavit alespoň několika kilogramů, můžete intenzivní tréninky nahradit rychlou procházkou. Den postačuje k překonání vzdálenosti 5-7 km. Je to velmi užitečné pro tělo jako celek. Doporučuje se také provádět cvičení v dopoledních hodinách, aby se aktivoval metabolismus a zahájily nezbytné procesy v těle.

Lidové léky

Tam jsou některé triky, které vám umožní naučit se, jak zhubnout rychle během menopauzy, pomocí tzv. Lidových prostředků. Jsou zaměřeny na urychlení metabolických procesů, které významně zpomalily i o 30 let později

.

Můžeme rozlišit následující hlavní metody hubnutí s lidovými prostředky:

  • Pijte čerstvé šťávy. V tomto případě jsou obzvláště užitečné ananas, grapefruit, řepa, petržel, mrkev, jablka, švestky, okurky, celer atd. PokudMáte-li žaludeční problémy nebo podezření na cukrovku, voda čerstvé šťávy. Také nezneužívejte šťávy;
  • Máte-li zácpu, jíst obiloviny, otruby, vlákninu, šťávy a odvar bylin s projímavým účinkem (kmín, rebarbora, rakytníku);
  • Je také povoleno použití farmaceutických přípravků na fytobáze pro normalizaci gastrointestinálního traktu a opravu stolice;
  • K obnově jater použijte přípravky na bázi mléka nebo ostropestřce;
  • Bude užitečné zavést do stravy dietu citron, zázvor, feferonku a další produkty, které stimulují metabolické procesy.

Aby bylo možné lépe pochopit, jak tyto produkty pomáhají, je třeba vyjmenovat hlavní směry jejich účinku na tělo:

  • čištění stěn střev;
  • příznivé účinky na játra;
  • urychlení metabolismu sacharidů a tuků;
  • ztráta chuti k jídlu.

Nezapomeňte, že můžete snížit váhu ve věku 50 let s menopauzou, ale protože tuková tkáň obsahuje vysokou koncentraci estrogenu, neměli byste dělat ostré trhliny. Postupně upravujte svou stravu a pohybujte se více, pak dosáhnete požadovaného výsledku, aniž byste poškodili vaše zdraví.