Sportovní výživa - integrovaný přístup k krásné postavě

Tónovaný atletický tělo vypadá atraktivně v každém věku. Každý, kdo je přátelský se sportem, má další výhodu v podobě lepšího zdraví. Ale aby byla v dobré sportovní formě a měla štíhlou postavu, musíte jíst správně.

Koneckonců, během tréninku dochází k intenzivnímu zatížení těla, které musí být kompenzováno dodatečným množstvím užitečných živin. Pouze vyvážená strava poskytne cvičícímu člověku ráznost a sílu a také podpoří tělo ve výborné kondici, aniž by vyčerpala hladovky nebo nadměrnou hmotnost.

Sportovní výživa je pro mnohé způsob života, i když nepatří do systému pravidelného krmení. Pozorování je docela možné, aby si pár dní odpočinku, například o víkendech, jíst něco ze seznamu ne příliš zdravé, ale velmi chutné produkty - smažené potraviny nebo rychlé občerstvení.

Sportovní výživa pro dívky

\ t

Kromě štíhlé postavy a snižování kil, sportovní výživy nebo také „fitness výživy“mají majitelé spravedlivého pohlaví další příležitost. Mohou zlepšit kulinářské dovednosti.

Koneckonců, základem výživy je určitý seznam potravin, které se mohou rychle nudit, aby se každý den stravovaly, pokud nezačnete kombinovat pokrmy. Navíc dívky získávají dovednosti v oblasti frakční výživy, a to iv případě, že dieta v budoucnu nefunguje, zvykem je jíst málo, ale častěji to zůstane a prospěje.

Také frakční výživa pomůže vytvořit tělo pro neustálé spalování kalorií, které do něj vstupují. To je dobrý zvyk, který pomůže, aby se zotavit, a to is některými přebytečnými kaloriemi.

U dívek se skutečnými problémy s obezitou se však doporučuje jednou týdně uspořádat vykládku ( jednodenních dnů ). Doporučuje se provádět na jednom výrobku - minerální voda bez plynu, jablka, kefír, zeleninové saláty.

Výhody a nevýhody "fitness stravy"

\ t

Ve skutečnosti je to nejpohodlnější dieta na světě, protože nevyžaduje půst. V této dietě je povolen denní příjem 1400–1800 kalorií. To je považováno za užitečné, protože s jeho pomocí můžete jak zhubnout a dosáhnout svalového růstu.

Bylo by však špatné mlčet o minusech. Mnozí začátečníci nevědí, jak správně vypočítat denní příjem kalorií a často si podvědomí jejich počet o třetinu, což nakonec nevede k dobrým výsledkům.

Dalším problémem je, že jen málo lidí může zlomek pít. Mnoho lidí je zvyklých na to, že nejezdí ráno, kalorií na oběd nebo horší na večeři. A " fitness dieta " stanoví pro celýdvě snídaně, oběd, večeře a pár občerstvení s ovocem nebo čerstvými džusy.

Frakční výživa je základem sportovní výživy, stejně jako kontrola příjmu potravy, její kvalita, přirozenost, množství a doba příjmu.

Ve ​​skutečnosti, že potraviny musí být přirozené, existuje další významná nuance. Pokud je nutný příjem zeleniny a ovoce nebo přírodních bílkovin, nemohou být nahrazeny konzervovaným ovocem a zeleninou nebo uzeninami.

Sportovní výživa používaná pro sušení těla

Populární dieta, která se používá v kulturistice a všude tam, kde potřebujete odstranit podkožní tuk a určit krásný svalový reliéf. Jeho základem je zvýšení příjmu bílkovin, se snížením množství sacharidů na kritickou úroveň.

Sušení není univerzálním prostředkem pro hubnutí, který je k dispozici každému. Je kontraindikován u lidí s onemocněním orgánů vylučování a trávení, stejně jako u osob trpících srdečními chorobami nebo diabetem.

Dokonce ani zdraví lidé, kteří nemají potřebný sportovní trénink a dostatečně vyvinuté svaly, nesmí podstoupit fitness trenéra nebo odborníka na výživu, aby podstoupili sušení těla.

Tato strava se provádí ve čtyřech fázích, na konci každé se snižuje příjem sacharidů:

  • První fáze je 28 dní, hladina sacharidů je snížena na 30% všech živin;
  • Dalším stupněm je 7 dní, sacharidy tvoří pouze 10%;
  • Třetí etapa - trvá 7 dní, celá strava se skládá z bílkovin, vodypoužívá se pouze destilovaný;
  • Poslední etapa se skládá z několika dnů, během kterých lze konzumovat sacharidy s nízkým glykemickým indexem (GI).

Tajemství sportovní stravy

\ t

Aby bylo možné co nejlépe využít sportovní výživy, je třeba dodržovat základní zásady, které společně vyvinuli odborníci na výživu a školitelé:

  • S touto dietou je třeba sportovní trénink 2-3 krát týdně;
  • Denní příjem kalorií pro ženy je 1 400–1 500;
  • Je nezbytné dodržovat pravidla zlomkových jídel, která se skládají ze tří hlavních jídel (snídaně je povinná) a 3 lehkých jídel;
  • Snídaně by se měla skládat z uhlohydrátů a bílkovin a měli byste před ní provádět několik fyzických cvičení, aby to bylo jednoduché.
  • Oběd by měl být zabalen a večeře by měla být lehká;
  • Omezte množství tuků na 20–30% diety, přičemž upřednostňuje rostlinný původ, který je obsažen v ořechech, rybách, semenech, zelenině a olivovém oleji;
  • Ve stravě pro růst svalů je žádoucí udržovat speciální sportovní doplňky ve formě bílkovin v množství 2 g na 1 kg tělesné hmotnosti;
  • Sacharidy se užívají pouze ráno, protein po celý den;
  • Během celé diety užívejte vitamíny a dalších 25–35 g vlákniny;
  • Částečné pití obyčejné vody během dne, nejméně 2-3 litry.

Sportovní výživa pro přesvědčenévegetariáni

Historie kulturistiky zná několik mistrů, kteří dokázali, že svaly dobře rostou bez živočišných bílkovin. Jejich příklad může být inspirující pro mnoho vegetariánů, kteří chtějí mít svaly. V tomto případě je masná bílkovina nahrazena rostlinnou.

Moderní odborníci na výživu souhlasí s vegetariány. Prohlašují, že maso “ je nepohodlnépro zdraví, protože jeho konzumace způsobuje zánětlivé procesy v těle a prorokuje, že v novém tisíciletí může lidstvo možná odmítnout jíst maso.

A co je nejdůležitější, ve sportovním menu - to je spotřeba bílkovin, která, jak již bylo uvedeno výše, by měla být 2 gramy na kilogram tělesné hmotnosti a potřeba kalorií. Přibližný výpočet - nejméně 35 kalorií na kilogram vlastní váhy.

Pokud jsou kalorií malé, měly by být do stravy přidány tuky - ořechy, semena, avokádo, saláty, ochucené rostlinným olejem atd.

Zavedení sacharidů do obilovin a sušeného ovoce do stravy sportovce ve výši 2 gramy na kilogram hmotnosti napomůže hromadění speciální látky ve všech svalech - glykogenu. A jak víte, umožňuje člověku méně unavený.

V poslední době se stalo velmi módním sedět na různých druzích stravy, vyzkoušet si jeden nebo druhý a představit své tělo do stálého stresu.

Pokud sportovní výživa není první ve vašem životě a pokaždé neexistuje žádný výsledek, měli byste vědět, že tato strava nepřinesepoužití bez stálé fyzické námahy. Naopak, vzhledem k tomu, že je velmi vysoký obsah kalorií, je vám zaručena sada nadváhy.

Začněte se tedy držet, nezapomeňte na denní cvičení, stejně jako trénink v tělocvičně alespoň 2-3 krát týdně. Úspěchy pro vás!