Užitečné vlastnosti a kalorický obsah různých druhů halvy

Halva je jedním z nejznámějších a nejoblíbenějších lahůdek na světě. Může být vyroben ze slunečnicových semen nebo sezamových semínek, z arašídů a jiných ořechů nebo semen. Ořechy a semena jsou bohaté na vitamíny a minerály, což činí tento úžasný dezert zdravou pochoutkou.

Jediný problém s tímto sladkým z obchodu je jeho další složky, jako je cukr, konzervační látky a další přísady, takže je mnohem lepší vařit sami.

Taková neobvyklá halvah

Extrémně chutná a velmi kalorická sladkost ze semen nebo ořechů je chutné sousto, které může mít nadměrný účinek na organismus. Ale čas od času bez výčitek svědomí si tuto sladkost můžete dovolit, protože je to pokladna vitamínů a užitečná kyselina linolová.

Tato sladkost může mít polotekutou nebo hustou konzistenci. Kalorie halva na 100 gramů výrobku se pohybuje v rozmezí 500 až 700 kcal, v závislosti na tom, co se připravuje. Tato pochoutka podporuje zvýšení tělesné hmotnosti. Nicméně, neměli byste se tvrdohlavě vyhnout, a to i když na dietu, protože obsahuje mnoho vitamínů a prospěšné látky, které podporují zdraví.

Vzhledem k jeho popularitě, zejména na Balkáně, v zemíchStředomoří a země západní Asie, tam je mnoho palet této sladkosti hlavně kvůli typu užitému na produkci semen (například, sezam, mák, slunečnicová semena).

Vzhledem k obsahu vitamínu E byl vždy považován za afrodiziakum. Nenasycené mastné kyseliny obsažené v něm mají příznivý vliv na krásu: stav vlasů, kůže, nehtů a nervového systému.

Chuť slunečnicových semen a cukrovinek z ní známe a dobře si pamatujeme od dětství. Slunečnice, kromě chuti, má také mnoho zdraví příznivých vlastností a její kulinářské využití je velmi rozmanité. Začal se pěstovat v Jižní Americe, Indové, kteří dokázali přinést různé odrůdy. Do Evropy přišel díky Španělům, ale vděčí za svou popularitu Rusům, kteří ho jako první kultivovali v masivním měřítku.

Přínosy, škody a kalorie slunečnicové halvy

\ t

Tento slunečnicový výrobek má mnoho užitečných vlastností:

  • slunečnice obsahuje vitamíny (včetně velkého množství vitamínu E), které pomáhají udržovat činnost nervového systému;
  • slunečnicová semena jsou bohatým zdrojem hořčíku - krále nerostů, a mohou tak pomoci v boji proti stresu;
  • Slunečnicová semena by měla být zahrnuta do stravy lidí žijících v neustálém stresu nebo těch, kteří pijí hodně kávy, protože jejich těla potřebují především hořčík;
  • v této sladkosti se používají pražená semena, která jsou zvláště užitečná pro práci.mozku. Před zkouškami nebo jen tehdy, když musíme hodně pracovat intelektuálně, stojí za to jíst. Navíc díky obsahu hořčíku podporuje slunečnice srdce a oběhový systém, pomáhá v boji proti migrénám a svalovým křečím;
  • díky vysokému obsahu hořčíku ve slunečnicové halvě zlepšuje koncentraci a zklidňuje, snižuje krevní tlak;
  • slunečnice je užitečná pro snížení bolesti hlavy a migrény, snižuje riziko infarktu a mrtvice;
  • slunečnicová semena jsou také zdrojem vápníku a jsou vhodná pro kosti;
  • navíc zajišťují řádné okysličování tkání, vhodné pro anémii;
  • vysoký obsah draslíku ve sladkosti slunečnice pomáhá regulovat rovnováhu vody a elektrolytů v těle;
  • slunečnicová semena také obsahují velká množství zinku, mědi, manganu a selenu;
  • slunečnicová sladkost nám také může poskytnout omega 3 a 6 nenasycené mastné kyseliny, které jsou nezbytné pro obnovu buněčných membrán ve všech buňkách těla
  • Slunečnice obsahuje velké množství fytosterolů - rostlinných steroidů, které snižují hladinu cholesterolu v krvi a chrání před kardiovaskulárními chorobami.

Je však třeba mít na paměti, že tato sladkost ve velkém množství může být také škodlivá. Navzdory všem jeho příznivým vlastnostem je proto při jeho použití důležité i umírněnost. Ve velkých množstvích může způsobit poruchy trávení. NavícJe velmi mastný a nedoporučuje se lidem, kteří mají některá onemocnění gastrointestinálního traktu.

Slunečnicová semena jsou potraviny s vysokým obsahem kalorií. Kalorie halva slunečnice je asi 600 kcal na 100 gramů produktu, takže to může vést k přibývání na váze.

Sesame Halva

Sezamová semínka se v Evropě nejčastěji používají k produkci této sladkosti.

Sezam je velmi cenným zdrojem omega-3 nenasycených mastných kyselin a bílkovin, které v jeho užitečnosti nejsou horší než masové bílkoviny.

Jeho semena obsahují také vitamíny B, vitamíny A a E, železo, hořčík, zinek, fosfor, draslík, velké množství vápníku a jedinečné antioxidanty, jejichž výhody spočívají nejen v tom, že nejen zpomalují stárnutí, ale pomáhají také bojovat proti volným radikálům. ale také snižují krevní tlak a pomáhají předcházet vstřebávání špatného cholesterolu.

Sezam, zejména mletý nebo pražený, je několik hodin namočen, pak je tělo velmi snadno vstřebatelné.

Kromě toho stojí za povšimnutí, že složení aminokyselin sezamového proteinu lze porovnat s vaječným bílem, což je měřítkem pro ostatní produkty z hlediska stávajících aminokyselin. To je zase dobrá zpráva pro vegetariány, kteří nejí živočišné produkty, a měli by tělu poskytnout všechny potřebné živiny, včetně aminokyselin, aby jejich tělo fungovalo normálně.

NutričníHodnota:

  • sezam halvah kalorický obsah 100 gramů - 536 kcal;
  • protein - 9,6 g;
  • sacharidy - 54,6 g;
  • tuk - 31,7 g.
Ještě více bude kalorický obsah jakékoli halvy v čokoládě.

Arašídy Halva

Ačkoli arašídy mají mnoho kalorií a tuku, jsou také užitečné. S mírným použitím vám pomůže zhubnout, postará se o srdce, pomůže obnovit dobrý spánek. Kalorický obsah arašídového halvy je v průměru 595 kcal na 100 gramů. Arašídy obsahují hodně tuku (asi 46% jeho složení).

Tyto ořechy jsou bohaté na kyselinu olejovou, což je prospěšné pro kardiovaskulární systém. Jíst arašídové halva vám pomůže dostat se rychleji, což snižuje chuť k jídlu. Ořechy pomáhají urychlit metabolismus, takže kalorií, které jsou z nich odvozeny, se nezdržují.

Dnes se arašídy pěstují hlavně v Indii, Číně, Nigérii a ve Spojených státech, stejně jako v Itálii a ve Francii. Rostlina patří do rodiny luštěnin. Arašídy pomáhají podporovat nervový systém, dýchací systém, kardiovaskulární systém, chrání před osteoporózou a aterosklerózou, stará se o kůži.

Halva z arašíd obsahuje mnoho bílkovin (více než 25%), draslíku, hořčíku, selenu, fosforu,„vitamínů mládeže“ , tj. E a niacinu (vitamín PP). Arginin obsažený v arašídech je cenným stavebním kamenem pro lidské svaly. Při konzumaci arašídové sladkosti však buďte opatrní, protože tento ořech může být někdy příčinou velmi vážných alergií na potraviny.

Uzbecká sladkost

Tato sladkost je připravenaroztavené mléko s vlašskými ořechy a sezamem. Obsahuje také mnoho prospěšných složek, vitamínů a samozřejmě tuků.

Kalorie a nutriční hodnota uzbecké halvy na 100 g výrobku:

  • obsah bílkovin - 12-14 g;
  • tuk - 30 g;
  • sacharidy - 50 g;
  • kalorický obsah - 510 kcal.

Bohužel, chutné doplňky, které se přidávají k této sladkosti z arašídů a jiných složek, nejsou tak zdravé jako ořechy samotné a jejich spotřeba může výrazně ovlivnit naši váhu.

Důvodem je zejména velké množství cukru.

Neměli byste se zapojit do halvah v čokoládě. Zároveň bychom neměli zapomínat, že tato sladkost neobsahuje více kalorií než mléčná čokoláda, ale obsahuje mnoho vitamínů a zdravých tuků.