Vegetariánství: výhody a škody

V moderní společnosti si každý desátý člověk uvědomuje, že je vegetarián. Není divu, že tato rozšířená praxe pokračuje i nadále. Přívrženci a odpůrci získávají stejné body ve svůj prospěch, a dokonce ani názory lékařů na toto téma se neshodují.

Vegetariánský životní styl

\ t

Každá strava je vždy spojena s úzkostí o zdravém životním stylu.

Vegetariáni současně se získáváním nové stravy se zbavují špatných návyků, zlepšují své tělo v každém sportu, nastavují zdravé životní cíle a dosahují těchto cílů. Proto se vegetariánství nějakým způsobem stalo atributem moderní úspěšné osoby.

Vegetariánství může být dietou a obecně může znamenat způsob života. Nejčastěji jsou vegetariáni ti, kteří se snaží zlepšit své tělo, starat se o své zdraví a životní prostředí, chtějí vést aktivní životní styl a prostě neubližují živým bytostem - a to není jen dieta, ale systém reálné hodnoty. Odmítnutí potravin živočišného původu bylo lidstvu vždy známo. Pokud studujeme staré principy vegetariánství, je jasné, že lidská digesce nehrála tak důležitou roli.

V Indii byla tato praxe součástí asketického způsobu života jogínů a mnichů. Příklady ukázaly i středověká Evropanáboženské odmítnutí masa - celoživotní rychlé. Ať je náboženství jakékoli, princip zakotvený ve vegetariánství je vědomé odmítání násilí na zvířatech, vědomé pokojné jednání člověka. V XX-XXI století, vegetariánství bylo odděleno od sféry náboženství a stal se potravinovým systémem, o kterém stále neexistuje konsenzus.

Vegetariánství: Klady a zápory

Je nepravděpodobné, že by se tak velký počet lidí stal vegetariánem, pokud by k tomu neexistovaly dobré důvody. Na druhou stranu nejen obrana, ale i obvinění z vegetariánství má své vlastní pragmatické argumenty.

Výhody vegetariánství:

  • Ekologie planety je významně ovlivněna masovým chovem zvířat, takže situace bude příznivější, čím více lidí odmítne masové potraviny;
  • Zdravotní přínosy vegetariánství jsou zřejmé z dlouhých seznamů nemocí WHO, které tato strava pomáhá snižovat riziko, jako je cukrovka, srdeční infarkt, hypertenze;
  • vegetariáni se mohou pochlubit vynikající intestinální prací, protože zelenina a ovoce bohaté na vlákninu normalizují její mikroflóru a pohyblivost;
  • pomáhá zbavit se nadváhy - v masu je spousta kalorií a dietní a ovocná strava přispívá k hubnutí.

Škoda vegetariánství :

  • Ukazuje se, že „těžký“ protein masa je téměř úplně vstřebán lidským tělem, zatímco „lehké“ rostlinné bílkoviny, které jsou pro člověka více cizí, se do krve absorbují jen z poloviny a vyžadují více času;
  • dlouhá strava bez zvířetepotraviny snižují imunitu, existuje riziko častých nachlazení a infekcí, někteří lékaři varují, že vegetariánství vede k anémii, nedostatku vitamínů a ztrátě vápníku v kostním systému;
  • až 30 let, odmítnutí živočišných bílkovin může způsobit vážné poškození těla, zatímco vegetariánství je kontraindikováno pro děti a těhotné ženy - některé aminokyseliny jsou nepostradatelné pro růst rostlin;
  • U pacientů, kteří odmítají mléčné výrobky, dochází k chronickému nedostatku vitaminů B2 a B12 - to vede k problémům s tvorbou krve a nervovým systémem.

Seznam kladů a záporů zde nekončí.

Existují také nepřímé argumenty. Někteří vegetariáni s dlouhou životností například přisuzují zdraví pouze své stravě.Vegetariáni zvyšují sebeúctu a získávají sílu k dosažení osobních a společensky důležitých cílů, což činí jejich život bohatším. Nepřímou nevýhodu vegetariánství lze považovat za finanční stránku této problematiky, protože v našem drsném podnebí bude mít pestrá a úplná strava bez krmiva pro zvířata cenu hodně peněz.

A je opravdu těžké mít těhotnou vegetariánku v ordinaci lékaře, protože ojedinělý specialista převezme zodpovědnost a doporučí budoucí dietu matky.

Druhy vegetariánství

Závažnost stravy vegetariánů, a tedy i stupeň obtíží, s nimiž se setkávají, je odlišná a závisí na výběru produktů:

  • surové foodists omezit jejich stravu na jídlo bez tepelného ošetření, plus dieta - čerstvý
    \ t šťavnaté jídlo, které nevyžaduje mnoho soli, jako jsou vařené nebo smažené potraviny;
  • Zelenina a vegetariáni si dovolují jíst vejce a med, ale konzumace vajec by měla být pod kontrolou - ne více než 4 kusy týdně, jinak hrozí riziko alergie na vaječný protein;
  • lakto-vegetariáni doplňují rostlinné potraviny o vejce, med a mléčné výrobky, takže se opravdu nezajímají o hladinu hemoglobinu v krvi, protože mléko a med jsou bohaté na stopové prvky, které jsou důležité pro správnou tvorbu krve;
  • semi-vegetariáni si zřídkakdy mohou dovolit jíst něco masného a častěji ne nutně, ale na slavnostním stole, ale lékaři takové stravování neschvalují, protože zátěž na slinivku břišní a játra je kriticky zvýšena ze situačního přebití.
  • vegani - nejpřísnější vegetariáni, jedí pouze zeleninové jídlo, zatímco odmítají používání výrobků se živočišnými složkami, nejen pro potraviny, ale také v každodenním životě (glycerin), nenosí kůži a srst zvířat.

Moderní medicína, více než jiné typy, přijímá mléčnou vegetariánství, protože se má za to, že s vyváženou stravou a příjmem mléčných zvířat v těle tuků a bílkovin by neměla být poškozena zdraví.

Nejlepším způsobem, jak se rozhodnout o potravinovém systému, je získat dostatek informací, poraďte se s lékařem a mluvit s reálnými vegetariány.