Vejce - kapsle krásy a zdraví, daná přírodou

Vejce všech živých tvorů, ať už ptáků, želv nebo jiných plazů, jsou pro lidi různých tradic zdrojem základních stopových prvků, vitaminů, prospěšných mastných kyselin a bílkovin.

Nasycení tohoto potravinářského produktu je vysvětleno jednoduše: je to malá komora, ve které by mělo být vytvořeno a rozvinuto plnohodnotné stvoření připravené na život.

Procesy uvnitř jsou organizovány přírodou takovým způsobem, že se vzájemně ovlivňují nejpozitivněji, vzájemně pronikají a doplňují strukturu budoucích kostí, svalů a vnitřních orgánů. To je poklad vitamínů a prospěšných prvků pro lidské tělo. Pro dosažení očekávaného efektu je však důležité vědět, jak správně používat tento produkt, nebo spíše kolik vařit vejce.

Užitečné vlastnosti řádně vařených potravin

\ t

Je všeobecně známo, že vařené potraviny jsou nejvíce stravitelné a užitečné. Na rozdíl od smažené nebo syrové, to nedává vedlejší účinky ve formě pálení žáhy, a to je téměř nemožné jed. Samozřejmě za předpokladu, že je čerstvý a vyrobený z kvalitních výrobků. To platí zejména pro živočišné potraviny a vejce, včetně. Není divu, že dávají přednost takovému jídlu.

Vařená vejce zaujímají zvláštní místo ve výživě dětí.

Lékařiprokázaly své pozitivní účinky na lidské zdraví. Obsah je téměř kompletně absorbován a poskytuje blahodárný účinek na tělo.

Prostředek obsahuje základní vitamíny, které podporují růst a regeneraci na buněčné úrovni:

  • D hraje důležitou roli v absorpci vápníku a fosforu ve střevech;
  • B1 (thiamin) je nezbytný pro normální absorpci sacharidů, tuků a bílkovin;
  • B2 (Riboflavin) je nezbytný pro zdravou kůži, nehty a vlasy a reprodukční systém;
  • B5 (kyselina pantothenová) nezbytná pro metabolismus tuků, sacharidů a tvorbu esenciálních mastných kyselin;
  • B9 (Folacin) je také známý jako kyselina listová - základní složka při syntéze aminokyselin;
  • B12m (kobalamin) má hlavní úlohu při tvorbě krve a nervových vláken, je nezbytný pro dobrý metabolismus a obnovu tkání gastrointestinálního traktu;
  • A (retinol) je užitečný pro kosti, zrak, kůži, vlasy a plnou funkci imunitního systému
  • .

Abychom však získali správný výsledek, měli byste si po použití tohoto výrobku poslechnout rady lékařů a odborníků na výživu. Podle nich lidské tělo lépe asimiluje vařený produkt, než syrový nebo vařený jiným způsobem. Pro dosažení maximálního pozitivního účinku musíte vědět, jak vařit vařená vejce správně. Protože, například, strávený, oni stanou se chuti, tvrdý, podobný gumě, žloutek dostane modrozelený odstín, a oni nepříznivě ovlivňují funkci jater.

Jak vařit vařená vejce

Nejdříve musíte mušle mýt pod tekoucí vodou, abyste je vyčistili od nečistot a
mikroby. Je lepší je předložit do vhodné misky - cedníku nebo pánev, uspořádat je tak, aby spolu neklepaly. Koneckonců, silný proud je obrátí.

Poté se vloží do nádoby na vaření a do ponoření se nalije studenou vodou. Jsou-li ponořeny, protože někteří radí, ve vařící nebo velmi horké vodě, skořápka může prasknout a obsah se vylije. Vypadá to nechutně a hotový protein se stává vodnatým a méně chutným.

Přiveďte vodu do varu, přidejte špetku soli nebo lžičku octa.

Toto je děláno aby dal sílu skořápce během vaření, a ocet je schopný předejít úniku bílkovin jestliže praskliny se tvoří během vaření. Pak ohněm ztište a výrobek pečte až do úplného uvaření. Je velmi důležité vědět, že nestrávit, jak vařit vařená vejce po vaření.

Konec konců, jak bylo zmíněno dříve, přelité žloutky se stávají tvrdými a nepříznivě ovlivňují práci jater.

Po varu, na rozdíl od všeobecného přesvědčení, by vaření nemělo pokračovat po dobu pěti minut, ale uchovávat ve vroucí vodě mnohem déle - 8-10. To je způsobeno tím, že během této doby mohou být vařena pouze malá vejce a dobrá, vyšší kategorie vyžadují, aby jejich vaření probíhalo asi deset minut. Jinak zůstane žloutek tekutý a protein bude napůl připraven.

Po stanovené době musí být horká voda vypuštěna a obsah rychle naplněn studenou vodou. Pro dosažení nejlepších výsledků by měl být udržován pod tekoucí vodou po dobu asi tří minut a poté nechán nějaký čas vychladnout.

Tímto způsobem připravíte vejce, budete dostávat chutné, výživné a zdravé potraviny, stejně prospěšné pro dospělé i děti.

Kolik vařit křepelčí vejce?

Tato pochoutka je již dlouho známá svou dobrou a vynikající chutí. Kromě toho, křepelčí vejce, na rozdíl od kuřat, nejsou náchylné k salmonelóze. Jsou považovány za dietní vzhledem ke sníženému množství cholesterolu a absenci možných alergií.

Obsahují tyto stopové prvky:

  • vápník je hlavní složkou kostí a zubů, což ovlivňuje jejich sílu;
  • Zinek je důležitý pro normální vývoj spermií a mužských hormonů, rozpad alkoholu, syntézu inzulínu a růstový hormon;
  • železo urychluje proces výměny kyslíku;
  • draslík je nezbytným prvkem pro plnou práci svalů, podporuje jejich tón a pružnost;
  • fosfor - s jeho nedostatkem začínají problémy s kostmi, výskyt závažných, nepříjemných onemocnění;
  • hořčík je potřebný pro normální fungování srdce, nervového systému a gastrointestinálního traktu

Mladé maminky a dívky, které se zajímají o své zdraví, mají rozumnou otázku: kolik minut vaří natvrdo vařená vejce, zejména křepelku, aby si zachovaly všechny své příznivé vlastnosti?

Stejně jako v případě kuřecích a křepelčích vajec, jedno pravidlo funguje: strávený ztrácí všechny vitamíny a dokonce je pro trávicí systém poněkud nebezpečný.

Křepelčí vejce, předem promyté pod proudem, se nalije studenou vodou a přivede k varu. Poté je nutné k posílení skořápky přidat stolní sůl a ocet. Vaření trvá pět minut, než dosáhnete nejlepšího výsledku. Na konci jsou šokováni studenou vodou po dobu pěti až deseti minut. Vše - jsou připraveni k jídlu!

Konečně bych rád upozornil na skutečnost, že ptačí vejce jsou užitečná nejen pro požití. Efektivně se používají v kosmetologii, zejména v tradičním domově. Proteiny často berou masky nebo krémy ruky jako základ.

Vzhledem ke svým neobvyklým vlastnostem rychle zmírňují záněty, pokožku měkčí a vlasy lesklé a načechrané. To je opravdu velkorysý dar přírody k dosažení krásy a udržení zdravého životního stylu!