Vitamíny pro otěhotnění dítěte: jak si vybrat a vzít?

Plánování těhotenství by mělo být úplné.Každá žena, která se chce v blízké budoucnosti stát matkou, je povinna se na to připravit, a to přesně podle pokynů lékařů.Zejména pokud má problémy s gynekologií a koncepce dítěte se ještě neuskutečnila, a to ani při zohlednění aktivních dlouhodobých pokusů.

Pokud máte štěstí, že se do této kategorie nedostanete, musíte se připravit na novou roli pro vás - hrát sportovní nebo gymnastiku, racionalizovat jídlo, normalizovat svůj režim, kontrolovat své zdraví (a nejen svéa partner), a samozřejmě, aby zvláštní vitamíny pro koncepci.

Proč by budoucí matka potřebovala další „stimulanty“?

Příjem vitamínů před počátkem dítěte přispívá nejen k aktivní přípravě mateřského těla na následnou nositelku, ale také akumuluje nutriční zdroj budoucího dítěte.Kromě toho může být neplodnost (neplodnost) spojena právě s nedostatkem určitých hodnotných prvků v těle.

Existuje mnoho vitamínů pro těhotenství a početí, které se prodávají v lékárnách a jsou náležitě pojmenovány.

Můžete je najít tak, že požádáte lékárníka o prenatální komplexy.ASamozřejmě lze různé prvky brát odděleně. Mikroživiny, jako je kyselina listová, tokoferol, selen a retinol, jsou zvláště důležité pro plánování žen. Podívejme se, co vitamíny pro ženy co nejdříve otěhotní dítě a jaká jsou základní pravidla pro jejich užívání.

Kyselina listová: „zlatá složka“ těhotenství

Je známo, že během těhotenství nese ženské tělo dvojnásobnou zátěž. Proto by mělo být pečlivě naplánováno pojetí dítěte tak, aby nevystavovalo vlastní tělo takovému otřesu příliš náhle a náhle. Většina lékařů doporučuje svým pacientům takový prvek, jako je kyselina listová.

Kyselina listová, známá v oficiálním lékařství jako vitamin B9, je základním prvkem pro ženy při plánování početí a nesení již probíhajícího těhotenství. Tato složka je v zásadě důležitá pro lidské tělo, protože bez ní nemůže žádný systém ani samostatný orgán fungovat normálně. Jeho hlavní funkce jsou: normalizace procesu tvorby krve, regulace a stabilizace trávicího systému, podpora imunity, kontrola metabolismu proteinů.

Tento prvek také přispívá k rychlé produkci endorfinů - hormonů radosti. Budoucí maminky to proto potřebují, přesně jako ty, které právě porodily a zažívají přirozenou únavu.

Neposílící role kyseliny listové jsou však v těhotenství zásadní. B9To je známé pro jeho ještě důležitější vlastnost, jmenovitě, jeho aktivní účast v DNA syntéze. Ale je to DNA, která je zodpovědná za dědičné informace o chromozomech. Aby Vaše dítě bylo zdravé bez ohledu na přítomnost tzv. „Genetických“patologií u vás, stejně jako váš věk v době plánování, musíte užívat kyselinu listovou nejen před hnojením, ale i po ní. .

Specifický systém, četnost a dávkování příjmu kyseliny listové stanoví odborný dozor. Řekněte svému gynekologovi o vašich záměrech a předepíše vám kyselinu listovou, kterou budete muset v závislosti na aktuální situaci přijmout podle určitého systému.

Vitamíny pro muže před koncepcí také existují. A to je také kyselina listová. Faktem je, že přispívá k rozvoji zdravých a integrálních spermií, zlepšuje kvalitu a množství semenných tekutin, optimalizuje aktivitu a motilitu zárodečných buněk.

Také B9 příznivě ovlivňuje sexuální funkce - prodlužuje pohlavní styk, zvyšuje libido u obou partnerů a přispívá k produktivnějším pokusům o oplodnění. Kyselina listová také přispívá ke zrání zdravých vajec u žen, což je také důležité v procesu plánování dítěte.

Kde hledat B9?

Musím říci, že není vůbec nutné pít určité přípravky kyseliny listové, protože se v dostatečném množství koncentruje v různých výrobcích.napájení. Pokud právě začínáte plánovat těhotenství, neměli byste se okamžitě obracet na syntetické přísady a komplexy - stačí racionalizovat vlastní výživu a doplnit přírodní mikronutrienty ve vašem těle.

Kyselina listová se nachází v následujících výrobcích:

  • Zelená listová zelenina (salát, špenát atd.);
  • Bílá a květák, brokolice,„amfora“ , růžičková kapusta;
  • Zelený hrášek (čerstvý);
  • zelené cibule;
  • Petržel;
  • Chřest;
  • Fazole;
  • Vlašské ořechy;
  • citrusové plody (citron, pomeranč, mandarinka, grapefruit, pomelo);
  • broskve;
  • játra treska;
  • Hovězí nebo telecí játra;
  • tvaroh;
  • Sýry;
  • Černý a červený kaviár.

Je třeba poznamenat, že největší koncentrace látky připadá na zeleninu a čerstvou zeleninu, proto byste měli obohatit svou stravu pouze o takové produkty.

Mimochodem, čím více budete konzumovat rostlinné potraviny v období již probíhajícího těhotenství, tím snadnější bude vaše narození, a čím méně bude přestávka trvat. Je to zelenina a ovoce, které pomáhají posilovat pokožku a měkké tkáně, což také poskytuje účinnou prevenci strie a poporodní pokles.

Acetát tokoferolu

Tokoferol acetát, nebo snadněji, vitamin E, je také důležitý pro pojetí zdravého dítěte. A je důležité, aby to bylo nejen pro ženy, ale i pro muže.

Jak správně užívat vitamín E pro koncepci, pokud anov těle je nedostatek, budete pod dohledem lékaře. Je důležité vědět, že vitamíny jako A a E nejsou rozpustné ve vodě, a proto se v našem těle průběžně hromadí. Skutečnost, že potřebujete vitamín E k otěhotnění, musí být identifikována a zaznamenána odborníkem. V opačném případě riskujete, že s použitím koncentrovaných olejových roztoků s obsahem budete vyvolávat hypervitaminózu, která není menší a ještě škodlivější než hypovitaminóza.

Vitamin E, užívaný ve fázi plánování, napomáhá zdravému a silnému dítěti, zabraňuje různým poruchám reprodukčního systému, jako je obvyklý potrat a blednutí těhotenství. Tokoferol je mimořádně důležitý pro plodnost žen. Pomáhá také mužům zlepšit kvalitu spermií a počet zdravých pohyblivých spermií.

Vitamin A

Je třeba rovněž zmínit retinol, který uvádí prvky důležité pro těhotenství. Vitamin A tvoří buněčnou imunitu, která je velmi důležitým faktorem pro nastávající matku. Kromě toho tento prvek normalizuje stav kůže, vlasů a nehtů, který je často neuspokojivý během těhotenství. Nicméně, s tímto prvkem během těhotenství, musíte být obzvláště opatrní.

Přebytek v těle vede k hrozným následkům, včetně vrozených vad u dítěte. Proto, pokud se rozhodnete, že jej naplňujete uměle, dělejte to výhradně pod kontrolou.odborníka.

Měli byste si uvědomit, že konzumace potravin obohacených tímto prvkem nevede k hypervitaminóze. Nelze říci o užívání vhodných léků. Proto znovu zdůrazňujeme - aby bylo možné pít vitamíny, je důležité projít podrobným krevním testem a ujistit se, že vaše tělo skutečně potřebuje doplnit své zdroje

.

Ostatní živiny

\ t

V této části stručně uvádíme další živiny, které se přímo podílejí na příznivém pojetí a zdravém těhotenství. Vaším cílem je prozkoumat seznamy potravin obohacených s nimi a racionalizovat své vlastní jídlo. Pokud máte pocit, že s vámi je něco v nepořádku a máte jakékoli známky hypovitaminózy, požádejte svého lékaře, aby vyšetřil vaše tělo a v případě potřeby předepsal multivitaminový komplex.

Ve fázi plánování a chovu potřebujete tyto mikroživiny:

  • jod;
  • Selen;
  • kyselina askorbová;
  • thiamin;
  • niacin;
  • Riboflavin;
  • hořčík;
  • draselný;
  • Vápník;
  • Měď;
  • železo;
  • Vitamin K.

Vezměte si plán svého dítěte velmi zodpovědně a vědomě. Nezapomeňte, že zdraví vašeho dítěte je zcela na vás. A že těhotenství není rozmaru nebo rozmaru, ale důležitým krokem, který musíte přemýšlet z „A“ do „Z.“

Buďte zdraví!