Výživa během těhotenství

Výživa během těhotenství by měla být úplná a racionální. Často se stává, že během těhotenství je dieta narušena. Důvodem může být toxikóza, zvýšená chuť k jídlu a neobvyklé chuťové preference těhotných žen. Někdo se dokáže pohnout a začít jíst správně, zatímco jiní se nedokážou vyrovnat a jít do jídla.

To vede k takovým důsledkům, jako je nadváha a narušení gastrointestinálního traktu. Od chvíle, kdy se dozvíte o svém těhotenství, musíte dbát nejen na své tělo, ale také na tělo dítěte, abyste se ke své stravě museli chovat odpovědně.

Jak racionálně jíst během těhotenství?

Výživa označuje soubor různých potravin, které je třeba v tomto případě konzumovat v závislosti na délce těhotenství, a samozřejmě na distribuci jídel během dne.

Doporučuje se, aby se denní dávka skládala z pěti jídel: snídaně, oběd, oběd, odpolední čaj a večeře. Správná výživa zahrnuje umírněnost.

Pokud jste těhotná, neznamená to, že byste měli jíst „dva“.

Jen potraviny, které konzumujete, by měly být bohaté na všechny potřebné živiny a stopové prvky.

Podívejme se, jak jíst během těhotenství. V prvním trimestru těhotenství tělo skutečně potřebuje kyselinu listovou (B9), která je v dostatečném množství obsažena v luštěninách, játrech, avokádu, chřestu,celer, ryby, špenát, ořechy.

Potraviny bohaté na bílkoviny, jako jsou ryby a maso, musí být přítomny ve stravě nastávající matky. Doporučuje se používat je během snídaně a oběda, protože poskytují tělu energii po delší dobu.

Ale při večeři je lepší jíst něco z mléčných výrobků a mělo by to být snadné, protože bohatá strava nemusí nejlepším způsobem ovlivnit spánek a pohodu člověka.

Zelenina, ovoce a bobuloviny by neměly být odepřeny. Ale neměli byste se vyčerpávat tvrdou stravou. Zvláště kontraindikované redukované diety, které zcela vylučují použití jedné ze složek (bílkovin, sacharidů nebo tuků).

Správná výživa během těhotenství je klíčem k zdravému dítěti a blahu matky.

Jak jíst během těhotenství nestojí za to?

Ve ​​druhé polovině těhotenství se pokuste vyloučit z vaší stravy pikantní a příliš slané potraviny, tučné a uzené potraviny, velké množství koření a koření.

No, a pravděpodobně nestojí za vysvětlení, že alkohol a tabák jsou obecně lepší, aby se vzdali od samého počátku těhotenství, a ještě lépe - během plánování. Je nutné omezit používání kofeinu.

Je také žádoucí, aby z těch výrobků, které prošly nedostatečným tepelným zpracováním, nebo které mohou být zdrojem otravy a infekcí, bylo vyhověno.

Patří mezi ně čínská a japonská jídla, která zahrnují syrové ryby, syrová vejce, houby a niva. SMořské plody, zejména v oleji, by také měly být opatrné. Ujistěte se, že vaše potraviny jsou čerstvé a obsahují co nejméně konzervantů.

Buďte velmi opatrní při užívání léků. Před použitím se poraďte se svým lékařem. Vezměte vitamíny, které Vám lékař doporučí.

Jak jsme uvedli výše, během těhotenství jsou ženy často čerpány z určitých specifických
. potraviny, podivné aromatické kombinace. Pokud to nepoškodí vaše zdraví, nepopírejte si takové potěšení, ale určitě znáte opatření.

Pokud chcete křídu, zemi nebo vápno, pak vaše tělo prostě nemá dostatek vápníku, který by pomohl doplnit mléčné výrobky: tvaroh, kefír, jogurt, sýry, stejně jako zelené, mandle, zelí a brokolici. V tomto článku jsme zkoumali, co by měla těhotná žena jíst.

Vaše zdraví a zdraví vašeho dítěte však závisí nejen na výživě. Musíte dostat dostatek spánku, neměli byste dovolit přepracování.

Častěji na čerstvém vzduchu, procházky, jen to v pohodlném oblečení a botách a mimo prašné městské silnice. Obecně platí, že udělat vše pro vytvoření zdravé dítě.