Zdravé jídlo: vaření vegetariánských salátů

V poslední době stále více lidí odmítá masová jídla a dokonce i mléčné výrobky a obrací se na konzumaci zeleniny, obilovin, ovoce a džusů. Taková dieta plně uspokojuje potřeby těla se všemi nezbytnými prvky.

Vegetariánská strava: Výhody

Výhoda přechodu na vegetariánskou stravu spočívá v tom, že trávicí orgány nemají dodatečnou zátěž, tuky obsažené v masných a mléčných výrobcích (výrobky z másla) neupchávají cévy cholesterolem.

Lidé, kteří přešli na šetřící stravu, jsou tedy méně náchylní k nemocem, mezi vegetariány je mnohem nižší úmrtnost na kardiovaskulární onemocnění a riziko rozvoje diabetu, revmatismu a aterosklerózy a onemocnění urogenitální oblasti se snižuje. Bylo také zaznamenáno zlepšení duševního a emocionálního stavu.

Jediné, co by mělo být při přechodu na vegetariánskou stravu zohledněno, je zahrnutí luštěnin, ořechů a hub do krmiva pro plnou zásobu těla potřebným stavebním materiálem.

Vegetariánské saláty - sklad vitamínů!

Zdraví lze ušetřit cestouovoce a zeleniny. Spolu s obilovinami se doporučuje vařit vegetariánské saláty z čerstvé zeleniny, ovoce a zeleniny. Užitečné aminokyseliny s baktericidními vlastnostmi, které mají být obsaženy v čerstvé zelenině. Všechny produkty také obsahují škrob, pektin, vitaminy skupin B, C a D, vápník, hořčík, železo, zinek, fosfor, celulózu a další organické sloučeniny, které mají klíčový význam pro všechny lidské aktivity.

Saláty mohou být připraveny podle vašich vlastních preferencí. Ale s cílem diverzifikovat dovolenou stůl, měli byste věnovat pozornost výběru klasických receptů vaření.

Saláty na slavnostním stole

\ t

Složky:

  • ananas - 1 kus;
  • pomeranče - 2 kusy;
  • Kiwi - 3 kusy;
  • cukr - 2 lžíce.

Způsob přípravy:

  • Citrusová kůra, s každým plátkem odstraní film, odstraní šťavnaté maso, jemně nakrájíme na plátky;
  • Ananasové plody se oloupají a nakrájejí na tenké plátky;
  • S kiwi odřízněte kůži a rozkrájejte na malé kousky;
  • Všechny přísady by měly být promíchány a pokryty cukrem, nejlépe hnědým.

Jablečný salát není o nic méně atraktivní a chutný i pro děti.

Složky:

  • Jablka - pár kusů;
  • Vlašské ořechy - 100 gramů;
  • Rozinky - 1 hrst;
  • Med - 1 lžíce;
  • Celerové výhonky - banda nebo dva;
  • Šťáva z polovinycitron;
  • Zakysaná smetana nebo nízkotučný krém je půl sklenice.

Způsob přípravy:

  • Jablka by měla být čištěna a krájena.
  • Aby neztratily barvu a neoxidovaly pod vlivem kyslíku, měly by být sypány citrónovou šťávou;
  • V široké misce na vysoké noze složte jablka, přidejte k nim jemně nakrájený celer, vlašské ořechy, omyté a dušené rozinky, med, zakysanou smetanu (nebo smetanu) a důkladně promíchejte.
  • Jídlo je připraveno sloužit!

Vegetariánský Caesar salát

Caesar si užívá zasloužené popularity díky své jemné chuti a snadné přípravě. V originálním salátu je sýr a kuře. Chcete-li potěšit vegetariány, stačí nahradit některé složky.

Složky:

  • Listy salátu - 1 svazek;
  • Cherry rajčata - 8 - 12 kusů;
  • Sýr Adygei - asi 100-120 gramů;
  • Koriandr - půl lžičky;
  • Rostlinný olej na pražení (nebo ghí);
  • Sušenky místo kuřecího masa - od 50 do 100 gramů;
  • Parmazán pro ozdobu, který má být strouhán.

Pro omáčku budete potřebovat:

  • Krém s nízkým obsahem tuku - 100 gramů;
  • Olivový olej - 3 - 4 lžíce;
  • Šťáva z půl citronu;
  • Škrob - 1 lžička;
  • Koření: provensálské bylinky, rozmarýn, černá a červená paprika, sůl, paprika.

Metoda přípravy:

  • Nejdříve musíte omáčku vařit. Olej zahřejteolivový na pánvi, přidejte koření, smetanu a škrob. Hmota by měla být tlustá, není třeba ji přivádět do varu;
  • Poté, co je omáčka připravena, vyjměte ji z ohně a důkladně rozšlehejte až do hladka;
  • Sýr Adygei by měl být pěkně nakrájen na kostky a smažit na pánvi, namazané máslem;
  • Umístěte listy salátu na talíř;
  • Na greeny položte nakrájené cherry rajčata a smažený sýr;
  • Nalijte omáčku na hotový pokrm, posypte pepřem a strouhaným sýrem na ozdobu.

Vegetariánský salát s fazolkami a houbami

\ t

Fazole jsou skvělé jako náhražka bílkovin v mase. Proto je tento salát doporučován pro muže nebo osoby zabývající se fyzickou prací.

Složky:

  • Konzervované fazole - 1 plechovka;
  • Nakládané nebo konzervované okurky - 3 kusy;
  • Cibule - 1 velká hlava nebo 2 média;
  • Čerstvé nebo nakládané žampiony - 500 gramů;
  • Rostlinný olej na pražení - 2 lžíce;
  • Sůl, pepř, bylinky a koření podle chuti.

Způsob přípravy:

  • Důlní houby a nakrájené na kousky;
  • Cibuli nakrájíme a smažíme až do zlatohnědé, na cibuli přidáme houby a smažíme až do 20 minut;
  • U okurek nalijte přebytečnou kapalinu a nakrájejte na kousky;
  • Otevřete sklenici fazolí a vypusťte šťávu;
  • Fazole, okurky a cibule s houbami se mísí v oddělené misce ochucené solí, kořením a kořením podle chuti. Na vyžádáníMůžete posypat zakysanou smetanou nebo rostlinným olejem. Miska je připravena sloužit.

Vegetariánský avokádový salát

Složky:

  • 1 avokádové ovoce střední velikosti;
  • 1-2 kousky šťavnatých odrůd sladké hrušky;
  • 1 velká řepa;
  • Piniové oříšky (mohou být nahrazeny arašídy, vlašskými ořechy nebo jinými odrůdami) - 50-100 gramů;
  • Šťáva z jednoho citronu.

Způsob přípravy:

  • Řepa by se měla vařit a loupat;
  • Avokádo také musí odlupovat, krájet a odstraňovat kosti;
  • Řezané červené řepy, avokádovou dužinu a oloupané hrušky nakrájejte na tenké plátky a promíchejte v připravené misce;
  • Směs posypte citronovou šťávou a ozdobte ořechy.

V některých případech můžete použít jiný recept s ořechy.

Složky:

  • střední mrkev - 1 kus;
  • rajčata - 2 kusy;
  • velké, šťavnaté a kyselé jablko - 1 kus;
  • pomeranče - 1-2 kusy;
  • salát, petržel;
  • bulharský pepř - 1 kus;
  • pro dekorace - matice;
  • na obvaz - olivový olej, citronová šťáva, sezamová semínka, 2 stroužky česneku, špetka mletého černého pepře.

Miska bude zdobit jakýkoliv stůl a je ideální pro lahůdky jako hlavní.

Metoda přípravy:

  • Zelenina (mrkev, rajčata, jablka a papriky) nakrájená na malé kostičky, pomeranč se oloupá a nakrájí na plátky;
  • Zelení a musí se rozdělit na malé kouskyruce;
  • Smíchejte všechny ingredience v misce a posypte citronovou šťávou;
  • Připravte si dresink: šťávu z půlky citronu, přidejte pepř, sezamová semínka, olivový olej a smíchejte hotový výrobek;
  • Jako dekorace můžete použít petržel a ořechy.

Fazole nebo ořechy v kožichu

\ t

Vegetariánský salát pod kožichem se připravuje tradičním způsobem, ale místo filé ze sleďů můžete použít luštěniny nebo ořechy.

Složky:

  • řepa - 1 kus;
  • mrkev - 2 kusy;
  • brambory - 3 drobné ovoce;
  • fazole - půl šálku;
  • vlašské ořechy - půl šálku;
  • majonéza nebo nízkotučný krém pro impregnaci;
  • cibule, nakrájíme na půlkruhy a na 30 minut na chladném místě nakrájíme na sůl, pepř a kladivo.
  • vařené vejce na ozdobu.

Proces vaření trvá spoustu času, ale výsledek stojí za to.

Metoda přípravy:

  • Řepa, brambory, mrkev a fazole by měly být vařeny až do vaření (řepa se vaří 2 hodiny, mrkev a brambory po dobu 30 minut, fazole by měly být namočeny přes noc a vařeny po dobu jedné a půl hodiny);
  • Zelenina by měla být loupána a třena na hrubém struhadle;
  • Vrstvy pokládají brambory, nakládanou cibuli, vařené fazole, mrkev;
  • Namažte zakysanou smetanou nebo hustým krémem a naneste vrstvu ošuntělé řepy, nahoře s lubrikovanou zakysanou smetanou a prořezejtevaječný žloutek drcený prsty;
  • shora můžete ozdobit zelení nebo ořechy.

Některé hostesky umístily místo fazolí jemně nasekané vlašské ořechy (piniové oříšky). Ukázalo se, že je to stejně uspokojivé a chutné. Toto složení by mělo být namočeno, takže by mělo být připraveno předem, 8-12 hodin před podáváním.