Zeleninová strava pro týden: tajemství ztráty hmotnosti

Máte-li rádi expresní diety nebo se musíte co nejdříve zbavit 5-7 kilogramů nadváhy, pak je výborná volba zeleninové stravy na týden. Samozřejmě, že výsledek hubnutí bude přímo záviset na vaší počáteční hmotnosti (větší nadbytek, větší znatelný úbytek hmotnosti) a na tom, jak jasně budete postupovat podle doporučení.

Stojí za to říct, že i když zelenina je velmi užitečným produktem, ne každý může tuto dietu následovat. Proto dříve, než začnete hubnout, poraďte se s odborníkem, abyste nepoškodili zdraví.

Správně zhubnout

Aby bylo možné zhubnout, bylo to snadné a příjemné a nebyly žádné problémy s blahobytem a zdravím, je velmi důležité jíst různé a chutné. Nejznámější mono-diety mají velmi špatnou stravu a jednoduše „ zabíjejí“ svou monotónností.

Takovou zeleninovou dietu však nelze pojmenovat. Tato metoda hubnutí vám umožní jíst velmi různorodé a chutné, ale zároveň jsou tyto kiláry skryté před vámi.

Kromě velmi chutného menu je tato dieta podle odborníků vynikající prevencí následujících onemocnění:

  • obezita;
  • ateroskleróza;
  • Kardiovaskulární problémy atd.

Zelenina pomáhá zbavit se nenáviděné hmotnosti a tuku záhyby, a také posílit celýtělo jako celek, dávající sílu a ráznost. Ti lidé, kteří se na této metodě hubnutí pokusili sami, v budoucnu tvoří základ jejich stravy. Zdraví těchto občanů je značně zlepšeno. Nejenže snižují váhu, ale také vypadají mladší.

Stojí za to říci, že některá "" stravazeleninové stravy trvá 2 týdny, ale to se nedoporučuje. Vzhledem k tomu, že dieta této metody hubnutí stále není vyvážená, může dlouhodobé krmení některými „rostlinami“ vyvolat zdravotní problémy.

Vlastnosti stravy

\ t

Na internetu můžete najít názor některých odborníků na výživu, že dieta lidí, kteří touto metodou ztrácejí váhu, by měla obsahovat pouze syrové potraviny. Ale je to velmi obtížné. Proto, pro lehčí, ale ne méně efektivní, varianta stravy, tam jsou doporučené ovoce v syrové i dušené formě.

Dieta, jak již bylo zmíněno, je určena pouze na 1 týden, během které bude možné se zbavit 5-7 kg. Princip metody hubnutí je jednoduchý: je dovoleno jíst nejvýše 1,5 kg povolené potravy denně. S tímto přístupem bude denní kalorický příjem přibližně 1 100 kcal.

Dále bude týdenní jídelní lístek zeleninové stravy, který vám umožní, abyste neutrpěli otázku: „A co bych měl jíst?“ A umožní vám zhubnout.

Nejdříve si ale pamatujme několik důležitých pravidel:

  • Potraviny by měly být porcovány (frakční). Počet jídel může stanovit každá osoba individuálně, ale doporučuje se 3 základní příjmy a2 občerstvení. Doba mezi jídly by měla být přibližně 2 hodiny;
  • Saláty mohou být naplněny citronovou šťávou a malým množstvím 1 lžíce denně rostlinného (olivového) oleje;
  • Čaj, stejně jako v jiných záležitostech, jakékoli nápoje, během diety by měl být opilý bez cukru;
  • Nápojové kapaliny denně vyžadují nejméně 1,5 litru. Používání sladkých šťáv a sody je zakázáno;
  • Snažte se jíst první kurzy denně, na to připravte lehké zeleninové polévky.

Ukázkové týdenní menu

Předpokládáme tedy, že jste se od pondělí rozhodli začít nový život, nebo spíše proces hubnutí.

Menu pro tento den bude následující:

  • Snídaně - salát z jakékoliv zeleniny: rajčata, okurky, pepř. Doporučuje se také přidávat do misky bylinky;
  • Oběd - polévka vařená z květáku s přidáním oblíbených greenů;
  • Večeře - 250 ml fermentovaného mléčného výrobku, například jogurt.

Úterý:

  • Snídaně - čerstvé nebo dušené ovoce s přídavkem rostlinného oleje;
  • Oběd - polévka vařená z bílého zelí;
  • Večeře - čaj nebo káva a jeden pečený brambor.

Středa:

  • Snídaně - guláš nebo čerstvý salát, čaj nebo káva;
  • Oběd - brokolicová polévka;
  • Večeře - kefír, jogurt nebo mléko - 250 ml.

Čtvrtek:

  • Snídaně - mléko nebo kefír - 250 ml;
  • Oběd - první jídlo vařené ze zeleného hrášku s přidáním celeru a zelení, mléka nebo kefíru - 250 ml;
  • Večeře - mléko nebo kefír - 0,5 l.

Pátek, sobota:

  • Snídaně: čerstvý rajčatový salát, pokud je to žádoucí, přidejte rostlinný olej;
  • Oběd - pro první - špenátovou polévku, na druhé - dušené cukety;
  • Večeře - fermentovaný mléčný výrobek dle Vašeho výběru v množství 1 l.

Neděle:

  • Snídaně - zelenina vařená pražením, dušená, dušená nebo jednoduše čerstvá;
  • Oběd - polévka z jakékoli zeleniny s přídavkem kopru, petrželky nebo bazalky;
  • Večeře - 200 ml jogurtu (mléko).

Jako občerstvení mezi hlavními jídly můžete použít čerstvou i dušenou zeleninu. Kromě toho, pít čaj, bude otupit pocit hladu.

Výše ​​uvedené menu je pouze příkladem toho, jak jíst. Pokud si přejete, můžete si připravit dietu podle svého vkusu. A těm lidem, kteří budou pronásledováni příliš silným pocitem hladu, se doporučuje jíst 1 lžíci müsli denně, nejlépe ráno.

Pokud se vám podaří vydržet týden na této dietě, budete moci upustit určitý počet nenáviděných kilogramů. Aby se však výsledek zachoval, je důležité neprodleně se vrhnout na potraviny, ale postupně zavádět potraviny do stravy, snaží se dodržovat základní zásady správné výživy. V opačném případě se všechny klesající libry vrátí rychle.

Pokud jste smutní a těžko jíst 7 dní zeleninu, pak můžete vyzkoušet dietu s ovocem a zeleninou. To dává velmi dobrý výsledek, ale vzhledem k přítomnosti ve stravě ovoce, je snazší sledovat.

Úbytek hmotnosti ovoce a zeleniny

\ t Tato metoda hubnutí je jednoduchá, jako v zásadě, a všechny expresní diety. Měla by začít s 2 dny na zeleninu, a pak střídavě zeleninu a ovoce jeden den. Trvání hubnutí - 1 týden. Množství ovoce a zeleniny spotřebované denně by nemělo překročit jeden a půl kilogramu.

Můžete vařit saláty, ale nedoporučujeme přidávat olej. A přesto k dosažení maximálního výsledku je nutné konzumovat čerstvé ovoce. Tepelné ošetření je povoleno, ale minimální, například vaření.

Kromě toho existuje seznam zakázaných výrobků. Nemůžete jíst brambory a zelený hrášek, stejně jako banány, kiwi, hrozny a manga. Ze skupiny zeleniny dávají přednost čerstvé okurky a rajčata, zelí a papriky.

Ale s výrobky, jako je květák, lilek, squash a cuketa, musíte být opatrní, abyste nespotřebovali příliš mnoho. Faktem je, že jsou škrobnaté a mohou zpomalit proces hubnutí.

Z ovoce při hubnutí se doporučuje dát přednost zeleným jablkům, broskvím, švestkám, melounům, třešní, meruněk. Pokud snížíte hmotnost během sklizně jakéhokoliv bobulí, můžete je přidat do své stravy. Škoda na hubnutí nebude a výhody jsou zřejmé.

Během úbytku hmotnosti ovoce a zeleniny nezapomeňte na pitný režim. Pijte denně nejméně 1 litr čisté nesycené vody a 5 šálků zeleného čaje bez cukru.

Všechna základní pravidla jsou uvedena, můžete jít do dietního menu pro ovoce a zeleninuza týden.

Takže první den bude zeleninový:

  • Snídaně: salát z okurek, zelení a bílého zelí;
  • Snack: 2 rajčata nebo okurka;
  • Oběd: 1 rajče (okurka), vařený květák;
  • Snack: sladká paprika a rajčatový salát;
  • Večeře: salát z vaší oblíbené zeleniny.

Druhý den, opět zelenina:

  • Snídaně: čerstvý mrkvový salát se zelení a celerem;
  • Snack: rajče a okurka;
  • Oběd: cuketa, vařená v lehce osolené vodě;
  • Snack: salát s petrželkou, cibulí a ředkvičkami;
  • Večeře: salát s rajčaty a zelenou cibulkou.

Třetí den jíme ovoce:

  • Snídaně: citrusové plody podle Vašeho výběru a zelené jablko;
  • Snack: Ovocný salát. Doporučuje se vyrábět z jablek, broskví, ananasu (čerstvého) a jahod;
  • Oběd: několik plátků melounu nebo melounu. Oba jsou možné;
  • Snack: 1 hruška a některé třešně;
  • Večeře: 2-3 citrusové plody.

V budoucnu se budete střídat mezi dny ovoce a zeleniny. Vyberte si menu podle svého přání a vkusu. V zásadě neexistuje jasná separace mezi snídaní, obědem a večeří s touto metodou hubnutí. Jakmile budete mít hlad, můžete jíst ovoce nebo zeleninu.

Hlavní věcí je dodržet povolený objem ovoce. Pokud se vám přiblížení na váze přiblíží vážně, pak se můžete zbavit 5-8 kg hmotnosti za týden. Zároveň se necítí neustálý hlad.