Zjišťujeme kalorický obsah rostlinného oleje

Rostlinný olej je produkt, který nelze zcela vyloučit ze stravy, a to ani lidmi, kteří svou hmotnost pečlivě kontrolují. Výhody tohoto produktu pro lidské tělo jsou neocenitelné, protože díky nenasyceným mastným kyselinám pomáhá olej zachovat krásu vlasů, pokožky atd. Samozřejmě musíte pochopit, že energetická hodnota výrobku je vysoká, pokud nechcete kontrolovat jeho spotřebu, můžete spustit rychlý nárůst hmotnosti.

Rostlinný olej se získává ze semen a plodů různých rostlin, například mandlí, oliv, slunečnice, kukuřice atd. \ T Proto kalorický obsah rostlinného oleje přímo závisí na kultuře, ze které byl vyroben. No, dnes se budeme bavit o výrobku vyrobeném ze slunečnicových semen.

O výhodách slunečnicového oleje

\ t

Ve většině hospodyňkách je nejoblíbenější máslové máslo ze slunečnicových semen. Jeho krásné dámy používají k oblékání zeleninového salátu, vinaigrette, vaření dušeného zelí, smažených brambor a vytvoření velkého množství jídel.

Štíhlé máslo má dva druhy:

  • Rafinovaný;
  • Nerafinováno.

Obsah kalorií výrobku bude záviset na těchto štítcích na štítku. Pokud mluvíme o užitku, pak alespoňnerafinovaný olej a více kalorií, ale složení je bohaté na vitamíny.

V nerafinovaném výrobku tedy obsahuje až 899 kcal na 100 g, je velmi bohatý na polynenasycené kyseliny. Pokud hovoříme o průměrných ukazatelích, pak se v rychlém oleji přibližný obsah kyseliny linolové pohybuje mezi 42–62% a kyselinou olejovou v rozmezí 24–40%.

Všechny tyto látky mají příznivý vliv na organismus: posilují imunitní systém a normalizují metabolické procesy. Přítomnost v tomto populárním salátovém dresingu velkého množství vitamínů a minerálů má pozitivní vliv na nervový systém, zlepšuje stav vlasů, pokožky, stabilizuje trávicí trakt, atd.

O kaloriích

Jak již bylo zmíněno, energetická hodnota 100 g másla je 899 kcal. Indikátor pro hubnutí je prostě úžasný, ale nespěchejte úplně opustit takový užitečný produkt. Pokud jej nepijete denně po dobu 100 g a použijete jej v dávkách, několik kapek, pak můžete získat maximální užitek z oleje a dokonce zhubnout.

Proto nezapomeňte v 1 polévkové lžíce. Já Lean produkt je asi 152 kcal, a v čaji jen 45 kcal. Nemáte dost malých lžiček k naplnění salátu nebo smažení vajec? Jistě. I když z vyprahlé během období hubnutí je třeba ještě upustit.

Shrnutím výše uvedených skutečností lze konstatovat, že použití oleje v období úbytku hmotnosti je přípustné, ale s mírou. Jedná se o odměřené použití výrobku, které může živit tělo nezbytnýmivitamíny a nezpomalují proces hubnutí.

Mimochodem, pokud jste v současné době aktivně ztrácí váhu, pak použít libové máslo nejen jako doplněk k vašim oblíbeným jídlům, ale také jako účinný prostředek k boji proti celulitidě, udělat masáž s ním.

Zjišťujeme energetickou hodnotu běžných jídel s přidáním rostlinného oleje

.

Vzhledem k tomu, že tento výrobek se používá k přípravě velkého množství jídel, chci zvážit nejoblíbenější a určit jejich energetickou hodnotu.

Především zjistíme obsah kalorií ve vejcích smažených v rostlinném oleji, protože se jedná o tradiční snídani pro mnoho rodin. Předpokládejme, že pro vaření si vezmete 4 vejce a 1 lžičku. olej. Energetická hodnota vařených vajec bude 390 kcal. Sdílení jídla s někým z rodiny, odpovídajícím způsobem snižte obsah kalorií.

Další jídlo, které mnoho lidí miluje, je smažené brambory. Mělo by být okamžitě řečeno, že všechny oblíbené hranolky by měly být vyloučeny ze stravy, protože jejich kalorický obsah je asi 400 jednotek na 100 g. To je velmi důležité pro ty, kteří se chtějí zbavit nadbytku.

Kalorický obsah brambor smažených v rostlinném oleji bez zbytečných přísad, připravených podle tradičního receptu, bude přibližně 192 kcal. Hodně, ale někdy si to můžete dovolit.

Většina žen, které jsou na dietě plněné zeleninovými saláty s chudým produktem, ale jaká je energetická hodnota takového pokrmu? Může se lišitv závislosti na složkách, které budou zahrnuty do salátu.

Například následující produkty:

  • čerstvá rajčata - 200g;
  • okurky - 300 g;
  • ředkvičky - 200 g;
  • pepř - 200 g;
  • cibule zelená - 50 g;
  • rostlinný olej - 40 g;
  • sůl - 2 g.

Z uvedených surovin se objeví 6 plných porcí salátu.

Je připravena základní: veškerá zelenina se omyje a naseká v náhodném pořadí.

Poté se smíchají v hluboké misce, oblékané máslem a v prášku se solí. Kalorický obsah tohoto zeleninového salátu s rostlinným olejem bude pouze 55 kcal na 100 g.

Zájemci o obsah kalorií rostlinného vinaigrette s rostlinným olejem budou potěšeni, že 100 g tohoto salátu obsahuje asi 60 kcal.

Pokud se vám líbí zelná polévka, ale nevíte, jak ji připravit, aby nedošlo k lepšímu, udělejte to podle receptu, který bude popsán níže. Obsah kalorií v takovém dušeném zelí s rostlinným olejem není větší než 50 kcal na 100 g a chuť je prostě nesrovnatelná.

K přípravě potřebujete:

  • zelí - 800 g;
  • rajčata - 350 g;
  • mrkev - 100 g;
  • cibule - 200 g;
  • rostlinný olej - 30 g;
  • sůl - 8 g.

Kroky vaření budou následující:

  • Odstraňte slupku z cibule a jemně sekejte;
  • Zahřejte máslo na pánvi a připravte připravenou cibuli na pánev, smažte až do zlatohnědé barvy;
  • Nasaďte mrkev na cibuli, strouhanou na jemném struhadle, vše promíchejte. Fryzeleninu spolu asi sedm minut;
  • Jemně nakrájejte zelí a vložte do pánve, promíchejte obsah misky;
  • Omyjte rajčata a nakrájejte na malé kousky, rozetřete do jiné zeleniny;
  • Obsah pánve osolte, promíchejte a vařte na mírném ohni, dokud kapusta nezmäkne.

Nyní víte všechny užitečné informace o rostlinném oleji, stejně jako kalorický obsah některých jídel s přidáním chudého produktu.

Nové znalosti budou pro vás dobrou základnou na cestě k harmonii. Hodně štěstí!